خالی کردن چاه توالترفع گرفتگی توالتگرفتگی لوله فاضلاب

گرفتگی توالت فرنگی

10 درصد تخفیف برای سفارش انلاین

گرفتگی توالت فرنگی

اگر تا به حال اختلالات و مشکلات فاضلابی را در زندگی خود تجربه کرده باشید می دانید که این مشکلات دردسرهای زیادی برای شما داشته است، زمانی که بخشی از منزل و یا محل کار شما درگیر این اختلالات فاضلابی می شود بخش عظیمی از فعالیت هایتان در آن منطقه دچار اختلال خواهد شد.
همانطور که می دانید منبع اصلی فاصلاب در هر مکان توالت ها می باشند.
سرتاسر فاضلاب مملو از آلودگی ها است بخار ها و گازهای سمی و آلوده ای که از فاضلاب در هوا پراکنده می شود می تواند بیماری های عفونی و باکتریایی زیادی را ایجاد کند.
از طرف دیگر جاری شدن فاضلاب در یک محدوده سبب تجمع حیوانات موذی و آلوده همانند موش ها سوسک ها مارمولک ها و غیره خواهد شد.
این حیوانات موذی با گذشت زمان به بخش‌ هایی از منزل شما نفوذ کرده و وسایل و ابزار آلات شما را نیز الوده خواهند کرد.
امروزه شما می توانید با استفاده از چند روش ساده و یا به کارگیری ابزار آلات مختلف اختلالات فاضلابی را از منزل خود دور کنید.

گرفتگی توالت فرنگی

آموزش رفع گرفتگی توالت فرنگی

در حال حاضر استفاده از توالت های فرنگی گسترش زیادی یافته است.
این توالت‌ها ساختاری پیچیده تر نسبت به توالت های معمولی دارند همچنین نوع ابزار آلات و متریال های به کار گرفته شده برای ساخت آن تقریباً متفاوت است.
زمانی که توالت فرنگی در شرایط گوناگون دچار گرفتگی و یا آسیب می شود معمولاً افراد کمتری می توانند در جهت تعمیر آن اقدام کنند و اکثر افراد ترجیح می دهند تا از خدمات پیشرفته و کاملاً تخصصی شرکت های لوله بازکنی کمک بگیرند.
در ابتدا برای رفع گرفتگی توالت فرنگی باید بدانید که به چه دلیل این بخش دچار گرفتگی شده است یکی از شایع‌ ترین دلایل گرفتگی توالت فرنگی مسدود شدن لوله ها توسط مدفوع می باشد در چنین شرایطی می توانید با استفاده از چند ابزار ساده در منزل گرفتگی را از بین ببرید، اما در صورتی که توالت فرنگی شما با گیر کردن اشیا مختلف در قسمت های مختلف لوله دچار گرفتگی شده است باید اقدامات پیشرفته تر و تخصصی تری انجام شود. بسیاری از افراد بعد از استفاده از دستمال های کاغذی آن را در توالت رها می کنند اگرچه این دستمال ها ساختاری قابل انحلال و کم حجم دارند اما می‌ توانند گرفتگی های شدیدی در انواع توالت های ساده و توالت های فرنگی ایجاد کنند.
پس از این که متوجه شدید که دلیل اصلی گرفتگی توالت فرنگی شما کدام است می‌توانید اقدامات ساده ای را در این زمینه به کار بگیرید.
اولین و ساده ترین راه برای رفع گرفتگی های ایجاد شده در توالت فرنگی ریختن آب جوش درون آن می باشد که هیچ هزینه ای برای شما نداشته و بدون هیچ آسیبی انجام خواهد شد.
همچنین شما می توانید برای جلوگیری از گرفتگی های ایجاد شده در انواع توالت ها این فرایند را به صورت مکرر به کار بگیرید.
برای رفع گرفتگی ها می توانید از محلول ها و یا جامدات لوله باز کن استفاده کنید.
این محصولات قیمت چندان زیادی نداشته و به وفور در فروشگاه ها یافت می شود برای این کار محلول را در توالت فرنگی بریزید و اجازه دهید به مدت یک الی دو ساعت آب باز نشود خواهید دید که با استفاده از این روش کلیه گرفتگی ها از بین رفته است اما توجه داشته باشید در صورتی که توالت‌ فرنگی شما با اشیای گوناگون مسدود شده است به کار گیری محلول ها و جامدات لوله بازکن گزینه مناسبی برای شما نخواهد بود.
برای خارج کردن اشیای گوناگون از توالت فرنگی می توانید از انواع انبر ها استفاده کنید این انبر ها در سایز ها و قابلیت های مختلف در فروشگاه های لوازم تعمیراتی به فروش می رسند توجه داشته باشید در صورتی که اشیا در قسمت های پایین تر لوله توالت فرنگی گیر کرده باشد بیرون آوردن آن با استفاده از این ابزار های ساده و توسط شما امکان پذیر نیست و باید از خدمات شرکت‌ های لوله‌ بازکنی کمک بگیرید.
برای بیرون آوردن اشیا کوچک تر می توانید از آویز لباس نیز استفاده کنید برای این کار قسمت قلاب مانند آویز را وارد لوله توالت فرنگی کنید.
استفاده از فنرهای لوله بازکنی نیز گزینه مناسبی در این زمینه برای شما خواهد بود توجه داشته باشید که در هنگام به کارگیری این وسیله نیروی زیادی به قسمت های گرفته شده وارد نکنید زیرا امکان شکستن و یا آسیب دیدن لوله های چاه توالت فرنگی شما وجود دارد.

آموزش رفع گرفتگی توالت فرنگی

تعمیرات توالت فرنگی

توالت فرنگی ها نیز همانند توالت های معمولی ممکن است با گذشت زمان دچار گرفتگی و یا خرابی شده باشند.

گرفتگی توالت فرنگی

در چنین حالتی باید برای رفع این مشکلات اقدام کنید.
زیرا سلامتی توالت یکی از مهم ترین نیازمندی های هر منزل می باشد.
میزان فاضلاب زیادی در این مکان وجود دارد.
مشکلات گرفتگی و فاضلابی در این مکان می‌ تواند سبب آلوده شدن منزل شما شود.
از طرف دیگر استفاده از توالت ها به صورت مکرر انجام می شود.
و در صورتی که نظافت و سلامت این قسمت تامین نشود بسیاری از فعالیت های شما مختل خواهد شد.
در شرایطی ممکن است بتوانید مشکلات مربوط به توالت فرنگی خود را با استفاده از چند اقدام ساده در منزل حل کنید.
اما در صورت مشکلات بیشتر بهتر از این کار را به یک فرد متخصص در این زمینه واگذار نمایید.
امروزه شرکت های لوله باز کنی مانند دکتر لوله می تواند کلیه مشکلات مربوط به گرفتگی و تعمیر انواع توالت ها را برای شما رفع کند.
توجه داشته باشید که برای این کار از یک شرکت معتبر در این زمینه کمک بگیرید.

 

عدم نصب صحیح توالت فرنگی

یکی از مشکلاتی که بعداً برای توالت فرنگی ها به وجود می‌آید.
مربوط به نصب آن می باشد.
ممکن است نصب ان به صورت اصولی و حرفه‌ای انجام نشود.
که بعد از مدت زمان کوتاه کارکرد آنها به صورت کامل مختل می شود.
در نتیجه برای نصب آن از یک فرد استاد کار در این زمینه کمک بگیرید.
شما نمی توانید بدون هیچ آگاهی نسبت به نصب توالت فرنگی خود اقدام کنید.
توالت فرنگی ها ساختار بسیار پیچیده‌ای دارند.
به همین دلیل بهتر است در هنگام نسب آن روکشی جدید به توالت خود بکشید.
برای مثال شاید در هنگام نصب توالت فرنگی گچ و یا سیمان وارد مجرای خروجی یا سیفون توالت فرنگی شود.
با گذشت زمان رسوب گذاری در این محل‌ها بیشتر می‌شود و عملکرد توالت فرنگی ها دچار اختلال خواهد شد.

روش های آسان رفع گرفتگی تخلیه چاه توالت فرنگی

توجه داشته باشید گاهی گرفتگی های ایجاد شده در ساختار توالت فرنگی مربوط به خراب شدن یکی از اجزای آن می باشد.
در چنین شرایطی بهتر است کلیه قسمت های آن را بررسی کرده و نسبت به تعویض بخش آسیب‌ دیده اقدام کنید.
در حال حاضر شرکت ها و افراد زیادی در زمینه تعویض قطعات توالت فرنگی و تعمیر آن فعالیت می‌کنند که کمک گرفتن از این افراد پیشنهاد مناسبی برای شما خواهد بود.
در شرایطی استفاده از برخی شوینده ها نیز می تواند سبب رفع گرفتگی های ایجاد شده در انواع توالت ها شود برای این کار کافی است تا از شوینده های با قدرت که خاصیت اسیدی بیشتری دارند کمک بگیرید.
ابتدا حدود یک فنجان مایع شوینده را درون چاه توالت فرنگی خود بریزید و بعد از گذشت نیم ساعت حدود ۱ الی ۲ لیتر آب جوش را خالی کنید.
چنانچه گرفتگی‌ های ایجاد شده سطحی و قابل انحلال باشد با استفاده از این روش به راحتی از بین خواهد رفت.
همچنین شما می توانید با استفاده از چند ماده ساده در منزل خود یک لوله بازکن خانگی بسازید برای این کار به مقداری سرکه و جوش شیرین نیاز خواهید داشت حدود یک الی دو فنجان جوش شیرین را درون چاه توالت فرنگی خود خالی کنید.
توجه داشته باشید که از مقدار زیادی جوش شیرین استفاده نکنید و اجازه دهید به مدت یک ساعت جوش شیرین به تمام قسمت های لوله و یا چاه توالت فرنگی شما نفوذ کند.
پس از آن حدود یک لیتر سرکه درون چاه توالت خود بریزید برای جلوگیری از خارج شدن گاز های ایجاد شده می‌ توانید درب توالت فرنگی را ببندید برای مدت یک الی دو ساعت آب را باز نکنید خواهید دید که بعد از گذشت این زمان کلیه گرفتگی های ایجاد شده در توالت فرنگی شما از بین رفته است.
استفاده از انواع نوشابه های گازدار نیز گزینه مناسبی برای شما خواهد بود در پی این موضوع حدود ۱ الی۲ بطری نوشابه را درون چاه توالت فرنگی خود خالی کنید.
برای رفع گرفتگی های شدید تر و منسجم تر استفاده از اسید های لوله بازکنی گزینه مناسب تری برای شما خواهد بود این اسیدها خاصیت خورندگی بالایی دارند با توجه به این خاصیت می‌ توانند مواد رسوب شده را در خود حل کرده و به خارج از چاه توالت فرنگی شما هدایت کنند.
اما توجه داشته باشید که در حین بکارگیری این محصولات نکات ایمنی از قبیل زدن ماسک و دستکش را فراموش نکنید از طرف دیگر استفاده مکرر از این محصولات سبب ساییدگی و خوردگی لوله های توالت فرنگی شما خواهد شد پس در زمان استفاده از آن دقت کنید در حین استفاده از اسیدهای لوله بازکن درب توالت فرنگی را باز بگذارید همچنین روشن کردن هواکش و باز گذاشتن پنجره ها را فراموش نکنید.

روش های آسان رفع گرفتگی تخلیه چاه توالت فرنگی

رفع گرفتگی توالت فرنگی

 شاید برایتان پیش آمده باشد که مجبور به رفع گرفتگی توالت فرنگی شوید.
امروز استفاده از توالت های فرنگی در منازل بیشتر شده است .
توالت های فرنگی همانند توالت های ساده دچار گرفتگی می شود.
مشکلات ایجاد شده در ساختار آن می تواند ساده یا پیچیده باشد.
اگر این مشکلات ساده باشند شما می توانید با انجام چند عمل کرد ساده در منزل آن را رفع کنید.
اما در صورت پیچیده بودن این مشکلات بهتر است با یک شرکت لوله بازکنی تماس بگیرید و از خدمات آنها استفاده کنید.

 
گرفتگی توالت فرنگی

دلیل مسدود شدن چاه توالت فرنگی

گاهی ممکن است گرفتگی های ایجاد شده در توالت فرنگی شما مربوط به ساخت و ساز نادرست این بخش باشد.
چنانچه در حین نصب توالت فرنگی لوله کشی این قسمت به روشی اصولی انجام نشده باشد خارج شدن فاضلاب به درستی صورت نمی گیرد و با گذشت زمان توالت‌ فرنگی شما دچار گرفتگی های متعدد خواهد شد.
در شرایطی ممکن است توالت‌ فرنگی شما توسط گچ و یا سیمان مسدود شده باشد در پی این موضوع برای رفع این مشکل شما نیاز به خدماتی کاملاً تخصصی و پیشرفته خواهید داشت.
برای جلوگیری از گیر کردن اشیای گوناگون به درون چاه توالت فرنگی و در نهایت مسدود شدن آن بهتر است پس از استفاده درب آن را ببندید.
ممکن است کودکان در حین بازی گوشی و یا استفاده از توالت فرنگی اشیا مختلفی را وارد چاه این بخش کند به همین دلیل سعی کنید تا وسایل و تجهیزات نامربوط و بی نیاز را در این بخش قرار ندهید در صورتی که شما علم و دانش کافی در زمینه تعمیر توالت فرنگی و رفع گرفتگی های ایجاد شده در آن را ندارید بهتر است اقدامی انجام ندهید زیرا تنها سبب گسترده تر شدن مشکلات فاضلابی خواهید شد.
امروزه اکثر شرکت های لوله بازکنی در تمامی ساعات شبانه روز آماده خدمات رسانی به شما عزیزان خواهند بود.

دلیل مسدود شدن چاه توالت فرنگی

 اسیدهای لوله بازکن 

 یکی از موادی که می‌تواند سبب برطرف شدن گرفتگی شود اسیدهای لوله بازکن می باشد.
این اسیدها به وفور در بازار یافت می شود.
البته قیمت این اسیدها با توجه به میزان قدرت آنها متفاوت خواهد بود .
استفاده از اسیدهای لوله بازکن می تواند سبب رفع مشکل شما شود .
این اسیدها با قدرت خورندگی بالایی که دارند می‌توانند مواد موجودی که سبب ایجاد گرفتگی در لوله شما شده است را از بین ببرد.
البته استفاده از این اسیدها باید با رعایت نکات ایمنی انجام شود .
از آنجا که این اسیدها خاصیت خورندگی دارند بهتر است در هنگام استفاده از آن از دستکش استفاده کنید .
اسید نباید هیچ گونه تماسی با بدن شما نداشته باشد.
همچنین بهتر از این گونه مواد را دور از دسترس کودکان خود قرار دهید.
البته استفاده از اسیدهای لوله بازکن به صورت مکرر سبب خراب شدن لوله های توالت فرنگی شما خواهد شد.

اسید برای گرفتگی توالت فرنگی

مضرات باز کردن لوله با اسید

افراد هنگام باز کردن لوله به سمت اسید رفته و برای باز کردن لوله از اسید ها کمک خواهند گرفت ولی اسید باعث پوسیدگی لوله ها و به مرور زمان لوله باز دچار گرفتگی خواهند شد پس باید افراد از اسید به هیچ عنوان استفاده نکنند.
اسیدهایی که در بازار هستند اغلب ۹۸ یا ۹۹% می باشند و به همین علت خطرات بسیار زیادی دارند که عبارتند از
از بین بردن اتصالات لوله های فاضلاب
از بین بردن چسب های مخصوص نشت گیری فاضلاب
سوراخ کردن لوله های چدنی

انتشار گازهای سمی

خطرناک بودن برای دستگاه تنفسی
خطر سوختگی پوست و بدن انسان
در خیلی از موارد افرادی  که با شرکت لوله باز کنی تماس میگیرند از قبل اسید را داخل لوله ریخته و خیلی از آنها با نشتی فاضلاب به دلیل از بین رفتن چسب و اتصالات لوله های فاضلاب مواجه خواهند شد اند.
یا برخی دیگر از افراد  هستند که بعد از ریختن اسید داخل لوله به دلیل سوراخ شدن لوله و نشتی فاضلاب به طبقه پایین، گچ طبقه پایین ریخته و سقف نیاز به بازسازی دارد.
این افراد راه چاره ای جز کنده کاری و صرف هزینه بسیار زیاد ندارند. در صورتی که اگر همان ابتدا با لوله بازکنی  تماس میگرفتند و مشاوره دریافت می کردند، با هزینه بسیار کمتر گرفتگی توالت فرنگی را باز می کردند.

 

روش های خانگی رفع گرفتگی توالت فرنگی

می توان قبل از اینکه با شرکت های لوله باز کنی تماس برقرار کرد برای رفع گرفتگی از روش های خانگی استفاده کرد.

محلول چاه بازکن

برای رفع گرفتگی سرویس فرنگی میتوان از ترکیب سرکه و جوش شیرین استفاده کرد هنگامی که این دو ماده با هم ترکیب می شوند محلول قوی به وجود میاید که گرفتگی سرویس فرنگی رفع می شود و هم به تمیزی لوله سرویس فرنگی کمک می‌کند.این محلول در بیشتر موارد گرفتگی را برطرف می کند،باید نصف لیوان آب گرم همراه با سرکه را مخلوط کرده وداخل لوله ریخته و بلافاصله جوش شیرین را به آن اضافه کرده این ترکیب مانند اتشفشان شروع به جوشیدن می‌کند این محلول باعث  رفع  گرفتگی میشود و بعد از نیم ساعت باید خروجی فاضلاب بعد از برطرف شدن گرفتگی چک شود.می توان برای رفع گرفتگی از اسید هم استفاده کرد.اما اسید خطرناک است و باعث میشود لوله آسیب ببیند و گرفتگی لوله به صورت موقت برطرف شود.

روش های خانگی رفع گرفتگی توالت فرنگی

مواد شوینده

برای برطرف کردن گرفتگی میتوان از مایع ظرفشویی هم کمک گرفت.
اول نصف فنجان مواد شوینده  مایع ظرف شویی را به داخل کاسه سرویس  فرنگی  ریخته و  چند دقیقه صبر کرده سپس مقداری اب جوش ریخته تا رطوبت ایجاد شده گرفتگی را رفع کند.

تلمبه دستی

برای رفع گرفتگی سرویس فرنگی از تلمبه های پلاستیکی که برای سرویس ایرانی است نمی‌توان استفاده کرد و برای رفع گرفتگی سرویس فرنگی باید تلمبه های مخصوصی را تهیه کرد.
تلمبه  مخصوص سرویس فرنگی دارای سری نرم است که  نسبت به دیگر تلمبه ها کارایی بیشتری دارد برای نرم تر شدن سری های سفت باید  چند دقیقه زیر آب گرم نگه داشته تا کامل نرم شود این کار را برای کنترل ورود و خروج آب فاضلاب انجام می شود.
قبل از شروع کار باید شیر سیفون بسته شود. تلمبه را از قسمت سری وارد لوله تخلیه فاضلاب سرویس  فرنگی کرده  و با فشار های پی در پی گرفتگی لوله برطرف میشود. ممکن است در حین کار آب تمیز ظاهر شود که به معنای برطرف شدن گرفتگی است.

رفع گرفتگی توالت فرنگی1

آب گرم

برای رفع گرفتگی میتوان از آب گرم که روشی آسان میباشد استفاده کرد این روش هزینه ای ندارد. اگر گرفتگی از نوع سخت نباشد با ریختن آب گرم رسوب ها از بین می‌رود.

پمپ هوا

برای برطرف کردن گرفتگی از دستگاه استفاده می شود کار با دستگاه پمپ هوا راحت می باشد.این دستگاه در خود هوا را ذخیره کرده و هوا را با فشار زیاد وارد لوله می‌کند و گرفتگی رفع می شود اگر گرفتگی با پمپ هوا رفع نشود باید از دستگاه تراکم هوا استفاده کرد.
اگر گرفتگی با هر یک از موارد گفته شده برطرف نشود باید از لوله باز کنی های معتبر کمک گرفت چرا که شرکت های لوله باز کنی دارای نیروی کار با تجربه ای میباشند که با استفاده از دستگاه های مخصوص انواع گرفتگی ها را برطرف میکنند اما باید توجه داشت که گرفتگی سرویس فرنگی اگر از نوع سخت باشد باید کاسه سرویس را باز کرده و گرفتگی  را برطرف کرد که این کار ممکن است باعث شکستگی سرویس فرنگی شود و هزینه زیادی را به وجود بیاورد.

 استفاده از آب جوش

اگر گرفتگی توالت فرنگی شما دزدی باشد با استفاده از آب جوش حل خواهد شد.
ریختن آب جوش در توالت فرنگی سبب رفع گرفتگی های آن می شود.
استفاده از این روش بسیار ساده و قابل انجام است.

 استفاده از آنزیم های لوله باز کن

آنزیم های لوله بازکن نمونه ای از مواد برای رفع گرفتگی هستند که خاصیت آنها نسبت به اسیدهای لوله بازکن کمتر می باشد.
اما برای رفع مشکلات جزئی شما می‌تواند قابل استفاده و مفید باشند .
همچنین آنزیم ها هیچ گونه آسیبی به ساختار توالت فرنگی و لوله های شما وارد نخواهند کرد.

رفع گرفتگی توالت فرنگی توسط شرکت های لوله بازکنی

 گاهی ممکن است گرفتگی های ایجاد شده در توالت فرنگی شما به راحتی قابل حل نباشد.

شما نتوانید استفاده از ابزار ساده آن را از بین ببرید در این صورت بهتر است با یک شرکت لوله بازکن تماس بگیرید.

این امر در این شرکت‌ها با استفاده از تجهیزات لوله باز کنی پیشرفته انجام می‌شود.

همچنین پلی این مراحل در شرکتهای لوله بازکنی حرفه ای تر و اصولی تر انجام می گیرد.

در این صورت هیچ گونه آسیبی به ساختار لوله کشی ساختمان و توالت فرنگی شما وارد نخواهد شد.

خدمات ارائه شده در این شرکت ها هزینه چندانی ندارند و این هزینه می تواند با توجه به مشکل ایجاد شده برای شما متفاوت باشد.

 امروز شرکتهای لوله بازکنی زیادی در سراسر شهر وجود دارند .

شما می توانید شماره تماس با یکی از این مجموعه ها مشکلات گرفتگی توالت و لوله منزل خود را رفع نمایید.

گرفتگی توالت با دستمال کاغذی هم از جمله گرفتگی هایی است که بسیار زیاد اتفاق می افتد. استفاده از دستمال کاغذی  سبب گرفتگی توالت فرنگی می شود.گرفتگی توالت با دستمال کاغذی شاید در ابتدا سخت و پیچیده نباشد.
گرفتگی توالت فرنگی با دستمال کاغذی در ابتدا باعث تخلیه کند فاضلاب خواهد شد. چون خاصیت دستمال کاغذی طوری است که آب را از خود عبور می دهد.
این مشکل هم اگر همان ابتدا حل نشود، قطعا گرفتگی سخت تر اتفاق میافتد که نیاز به لوله بازکنی توالت فرنگی می باشد.

اگر از صابون زیاد استفاده می شود حتما برای یکبار هم که شده گرفتگی توالت فرنگی با صابون اتفاق خواهد افتاد.
این اتفاق میتواند هر لحظه برای هر کسی بیفتد. دلیل گرفتگی توالت فرنگی با صابون به دلیل لیز خوردن آن هنگام شستشو دست می باشد.

ثبت سفارش انلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
تماس مستقیم با کارشناس