تعمیرات توالت فرنگیرفع گرفتگی توالت

تعمیر شناور توالت فرنگی

تعمیر شناور توالت فرنگی

10 درصد تخفیف برای سفارش انلاین

یکی از پر کاربردترین تجهیزات برای بشر توالت فرنگی است. هنگامی که از توالت فرنگی استفاده می شود شناور توالت فرنگی نیاز به تعمیر پیدا می کند.

تعمیر شناور توالت فرنگی

توالت فرنگی دارای سیفون یا فلاش تانک در قسمت پشت سنگ میباشد  که با آب پر میشود و همچنین از آن برای تخلیه فاضلاب کمک گرفته می شود. در فلاش تانک قسمتی به نام شناور وجود دارد که با آن  میزان آب ورودی و خروجی تنظیم می‌ شود. شناور فلاش تانک در 2 نوع یک‌ زمانه و دو زمانه می باشد که در حالت دو زمانه می‌ توان حالت غیر از تخلیه کامل را نیز انجام داد و مصرف آب را کاهش داد.
بعد از اینکه  نصب توالت فرنگی  انجام شود ممکن است در بعضی موارد در همان روزهای اول و یا پس از گذشت چندین  ماه شناور توالت فرنگی نیاز به تعمیر داشته باشد.

تعمیر شناور فلاش تانک توالت تهران

هنگامی که شناور توالت فرنگی به درستی عمل نکند ممکن است خسارت هایی سرریز شدن یا دیر پر شدن محفظه به وجود بیاید و باید حتما شناور تعمیر یا عوض شود.

تعمیر شناور فلاش تانک توالت تهران

تعمیر شناور توالت فرنگی

ابتدا باید جریان آب قطع شود سپس باید سیفون را کشید و درب مخزن را برداشت تا  مشکل احتمالی بررسی شود. در ابتدا ممکن است که اهرم فلوتر یا شناور توالت فرنگی که با حرکت آن آب وارد و خارج می‌ شود خراب باشد. که با تعمیر شناور یا تعویض این قطعه درست می‌ شود.

احتمال دوم سوراخ شدن گوی توپی شناور میباشد که با نفوذ آب به آن سنگین و حجم آب به درستی تشخیص داده نمیشود و باید در این هنگام توپی عوض شود. تعمیر شناور فلاش تانک را بهتر است که به فردی متخصص سپرد.
احتمال سوم خرابی واشر لاستیک آب‌بندی میباشد  که باید با خارج کردن شیر و سه راهه آن را خارج و عوض کرد.
احتمال چهارم گرفتگی شیر شناور بوده  که در این هنگام اجازه ورود آب به مخزن را نمیدهد پس از آنکه شیر شناور خارج شد با استفاده از جسمی شبیه سوزن شروع به باز کردن گرفتگی باید شود تا جریان آب به‌درستی انجام شود.

نکات تعمیر شناور توالت فرنگی

 تخلیه سیفون و شناور

سیستم پر کن و تخلیه در توالت فرنگی های قدیمی موجود می باشد. و باید به جای شناور های قدیمی از  شناورهای آسانسوری استفاده کرد. چون باعث تنظیم بهتر آب میشود و دچار نشتی هم نمی شود.

لوله رابط لوله پلاستیکی که لوله شناور آب را به داخل کاسه توالت فرنگی انتقال می دهد و باعث جلوگیری از بوی نامطبوع می‌ شود.

خدمات تعمیر توالت فرنگی

تعمیرات توالت فرنگی دو زمانه

در ابتدا باید بوسیله چرخاندن بدنه مکانیزم را از قسمت پایه جدا کرد.

بعد باید کلید آبی رنگ را تا پایین فشار داد.

در این مرحله دریچه را باید کاملا بست.

در اینجا باید مهر های که کمانی شکل است را تا آخر پیچ باز نمود.

باید پایه را کج کرد و مهره کمانی را از سوراخ مخزن خارج کرد و پس از آن پیچ باید بسته شود تا آب از آن عبور نکند.

در این مرحله باید قسمت مکانیزم را چرخاند و در جای خود قرار داد.

در این مرحله باید مهره  شناور برداشته شود و مخزن آن گونه ای قرار بگیرد پس از آبگیری کامل و قطع آب شناور زیر مخزن گیر نکند و عمل آبگیری قطع شود.

 در اینجا باید شناور را سمت چپ چرخاند و از قفل خارج نمود و باید آن را با کمی چرخاندن به سمت راست در حالت قفل قرار داد.

نکات تعمیر شناور توالت فرنگی

عیب یابی توالت فرنگی

 عیب یابی توالت فرنگی، مشکل عمده ای که وجود دارد مشکلات مربوط به سیفون توالت می باشد از دلایل مهمی که باعث می‌شود که سیفون توالت فرنگی کار نکند عدم آب بندی آن است این مشکل باعث می شود آبی که در داخل تانک است خالی شود برای اینکه تانک مرتباً پر شود باید شناور عمل کند باعث می‌ شود که پمپ تخلیه به درستی کار نکند.

یکی دیگر از مشکلات رایج توالت فرنگی این است که باعث می‌ شود که شناور دقیق و منظم کار نکند از دیگر مشکلات می‌ توان به این اشاره کرد که شناور درست کار نمی کند و باعث عدم سیفون کردن توالت می شود.

 باید به این نکته توجه نمود که همیشه خراب شدن توالت فرنگی مبنی بر عدم سیفون کردن توالت نمی باشد بعضی مواقع عواملی مانند محکم نبودن پیچ ها و یا مکانیزم تخلیه که باعث درست عمل نکردن توالت فرنگی می شود‌.

باز ماندن دریچه خروجی آب و یا خرابی شناور توالت فرنگی می تواند یکی از دلایل صدایی باشد که بعد از سیفون کردن توالت شنیده می شود عمل نکردن شناور توالت فرنگی به دلیل فشار کم آب می باشد و باعث نشتی آب می‌ شود و حدود ۵۰۰ تا ۲۰۰۰ هزار لیتر آب در روز مصرف می شود

 در بعضی مواقع جرمی که در اهرم شناور وجود دارد باعث می شود که شناور توالت فرنگی خوب عمل نکند و جریان آب را قطع و وصل می‌ کند و باعث شنیدن صدا بعد از سیفون کردن می شود.

قیمت شناور توالت فرنگی

قیمت شناور توالت فرنگی مشخص میباشد و برای تهیه آن باید از مکان های معتبر این شناور خریداری شود و یا اگر افراد از شرکت های فنی کمک بگیرند شاید آنها این لوازم را داشته باشند.

قیمت شناور توالت فرنگی

تنظیم شناور توالت فرنگی

هنگام نصب سرویس فرنگی باید تانک و شناور سرویس فرنگی هم نصب شود. و پس از نصب باید شناور هم به درستی تنظیم شود که برای انجام این کار بهتر است از یک متخصص حرفه ای کمک گرفته شود تا شناور به درستی تنظیم شود و مشکلاتی به وجود نیاید.

تنظیم شناور توالت فرنگی

 

خدمات تعمیر فلاش تانک توالت فرنگی

از مهمترین مشکلاتی که در عیب یابی توالت فرنگی وجود دارد بوی بدی است که از آن خارج می شود این بوی بد از فاضلاب است که به توالت فرنگی وارد می شود که دارای دو دلیل می باشد و یکی از آن این است که ارتفاع کم آب داخل کاسه توالت فرنگی

و دیگر اینکه نصب توالت فرنگی اصولی انجام نشده از و درزگیری نیز نشده است.

 در داخل لوله توالت فرنگی شی و یا مو گیر کرده باشد؛ این باعث گرفتگی لوله توالت فرنگی می شود و نیاز به یک تعمیرکار توالت فرنگی است یکی دیگر از عوامل گرفتگی لوله توالت فرنگی این است که توالت فرنگی به صورت دقیق نصب نشده است و این مشکل در بسیاری از توالت های فرنگی وجود دارد و برای رفع آن باید توالت فرنگی از نو دوباره نصب شود.

 همچنین خروجی توالت فرنگی حدود سه سال پس از نصب آن گرفته می‌ شود و باید به وسیله فنر  لوله باز کنی جرم‌ زدایی شود. از دیگر مشکلات توالت فرنگی که نیاز به تعمیر دارد عدم تخلیه سریع آن است.

خدمات تعمیر توالت فرنگی تهران

  اگر توالت فرنگی سریعتر تخلیه نکند علت آن است که در هنگام نصب آن لوله های اضافی در شتر گلوی آن نصب شده است. یک لوله کشی ماهر نباید از لوله های زیادی برای نصب توالت فرنگی استفاده کند.

 هر گرفتگی که در توالت فرنگی رخ دهد اگرچه باعث گرفتگی کامل نشود اما آبگیری و تخلیه  را بسیار کند می کند.

 دلیل قطعی آب

 خرابی و یا گرفتگی شناور

 مسدود شدن شیر پیسوار

 گرفتگی شیلنگ رابط پیسوار

علت کار نکردن و قطع تخلیه در توالت فرنگی

از جمله دلایلی که دکمه توالت فرنگی از کار افتاده و یا اینکه قطع می باشد این است که زنجیر آن شاید بسیار بلند باشد موضوع در ظاهر مهم نباشد اما با بلند بودن زنجیر توالت فرنگی باعث می شود که دکمه آن کار نکند.

 از دیگر دلایل کار نکردن دکمه توالت فرنگی می باشد که اهرم به بدنه تانک توالت فرنگی گیر کرده باشد و دلیل آخر اینکه تنظیم نبودن پیچ ها می تواند باعث قطعه دکمه تخلیه در توالت فرنگی شود.

دلیل کم فشار بودن آب توالت فرنگی

 ذراتی که در آب وجود دارد اگر  وارد شیلنگ توالت فرنگی شود باعث رسوب در مسیر آب شده و فشار آب را کم میکند. برای اینکه فشار آب در توالت فرنگی کم نشود باید از ورود رسوب داخل شیلنگ توالت فرنگی جلوگیری نمود.

علت اصلی و مهم گرفتگی توالت فرنگی سیفون و یا همان شترگلو می باشد. دلایل گرفتگی  عبارت است از وجود شی خارجی در لوله توالت ضعیف شدن لوله مکش توالت، رسوب و گرفتگی لوله فاضلاب

برای باز کردن لوله توالت فرنگی هرگز نباید از فنر استفاده کرد زیرا باعث آسیب دیدن به لعاب توالت و شکستن سنگ آن میشود. همچنین بهتر است که از دستگاه فشار هوا استفاده نشود چون باعث شکستن قسمت خارجی توالت می شود. همچنین استفاده از فشار هوا باعث شده که توالت در مسیر شوتینگ قرار بگیرد و عملکرد آن مختل شود.

بهترین راه حل این است که اشیایی که به داخل توالت فرنگی رفته را خارج و دوباره آن رانصب کنید.

ثبت سفارش انلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
تماس مستقیم با کارشناس