تعمیرات توالت فرنگیرفع گرفتگی توالت

نصب توالت فرنگی

نصب توالت فرنگی

10 درصد تخفیف برای سفارش انلاین

برای نصب توالت فرنگی در منزل به راحتی می توانید خودتان انجام دهید ولی بهتر است قبل از اینکه تصمیم به انجام دادن این کار بگیرید نحوه آموزش و نکاتی که باید رعایت کنید را بدانید.

نصب توالت فرنگی

صفر تا صد نصب توالت فرنگی

برای نصب توالت فرنگی شما ابزار هایی مانند پیچ گوشتی چهارسو، پیچ گوشتی دو سو و آچار فرانسه،انبر دست، شیلنگ رابط توالت و سکه و حلقه مومی با پیچ نیز نیاز دارید.
بهتر است از یک دست کش و لباس کار استفاده کنید.
برای نصب توالت پیچ ها و واشر ها و پیچ های قدیمی را با استفاده از پیچ گوشتی دو سو و پیچ گوشتی چهار سو باز کنید.
سپس بوگیر ژله ای جدید و پیچ های جدید را نصب کنید، توجه کنید که پیچ ها و بوگیر ژله ای را به درستی نصب کرده باشید.
بعد از اینکه از نصب پیچ ها مطمئن شدید کاسه توالت را بلند کرده و بر روی حلقه مومی قرار دهید و مطمئن شوید پیچ ها دقیقا در درون حفره های کاسه توالت قرار گرفته باشند، پس از قرار دادن کاسه کمی آن را فشار دهید تا بر روی سرامیک ها محکم قرار بگیرد سپس مهره ها و پیچ ها و واشر ها را نصب کنید.
استفاده از پیچ ها و بست های تزئینی توصیه نمی شود به این دلیل که در گذر زمان شل می شود و توالت از جای خود تکان می خورد، پوشش پلاستیکی را نصب کنید و توالت را هم سطح کنید، برای هم سطح کردن توالت از واشر های فلزی یا چند عدد سکه می توانید استفاده کنید.
مخزن توالت را نصب کنید و پیچ ها و مهره های آن را محکم کنید، شلنگ ارتباط دهنده را نصب کنید سپس با استفاده از پیچ گوشتی های دو سو و چهار سو نشیمن توالت را نصب کنید، پوشش پلاستیکی را بر روی پیچ ها قرار دهید و محکم کنید و درز های بین توالت فرنگی و سرامیک را درز گیری کنید و در آخر شیر فلکه را باز کنید.

صفر تا صد نصب توالت فرنگی

وسایل مورد نیاز برای نصب توالت فرنگی

 

نصب توالت فرنگی

برای نصب هرگونه وسیله ای نیاز به تجهیزات لوله بازکنی و ابزار مخصوص به آن می‌ باشد.
چرا که استفاده از وسایل مناسب باعث می‌شود که انجام کار راحت تر شده و سرعت کار هم تا حد زیادی افزایش پیدا کند.
یکی دیگر از مسائلی که مهم است قبل از استفاده باید برای نصب توالت فرنگی طرز استفاده از وسایل می باشد چراکه اگر آشنایی لازم با ابزارها وجود نداشته باشد خدمات فنی هم به خوبی انجام نمی شود و باعث آسیب رسیدن به وسیله و افراد نیروی کار می شود.
برای نصب سرویس فرنگی نیاز به ابزار پیچیده و خاصی نیست و می‌توان از ابزاری که در همه جعبه ابزار ها وجود دارد استفاده کرد.

دستکش و لباس کار

لباس مناسب و دستکش جزو وسایل لازم برای نصب توالت فرنگی بوده که باید به دلایل بهداشتی از آنها استفاده گردد.
چرا که محیط سرویس فرنگی آلوده و در صورتی که موارد بهداشتی رعایت نشود ممکن است افراد نیروی کار مبتلا به بیماری‌های مختلفی شوند.
و باید دانست که برای هر اقدامی جهت تعویض و نصب سرویس فرنگی افراد حرفه‌ای باید لباس مناسب بپوشند.

شلنگ رابط سرویس فرنگی

یکی از اجزای مهم  سرویس فرنگی شلنگ رابط می باشد و باید گفت این وسیله جز وسایل لازم به حساب نمی‌آید بلکه جز وسایل ضروری می باشد.
باید در نظر گرفته شود که طول شلنگ رابط بین فلاش تانک و توالت فرنگی باید متناسب با فاصله بین مخزن و دیوار باشد.

انواع پیچ گوشتی و دو سو و چهار سو

یکی از مهمترین و رایج ترین ابزارهای لازم برای نصب سرویس فرنگی پیچ گوشتی می باشد. تقریباً تمامی افراد با این وسیله آشنایی دارند و برای باز و بسته کردن پیچ ها از این وسیله استفاده می شود برای نصب سرویس فرنگی به این  وسیله نیاز می‌باشد تا برای نصب برخی از قطعه ها مانند نشیمنگاه توالت فرنگی از انواع پیچ گوشتی های دو سو یا چهار سو استفاده شود.

آچار فرانسه

می‌توان گفت یکی از کاربردی ترین ابزارها آچار فرانسه است این وسیله پر کاربرد برای باز و بسته کردن انواع پیچ و مهره های ۶ و ۴ گوش استفاده می‌شود. آچار فرانسه دارای دو فک است که یکی ثابت و دیگری متحرک می باشد و فاصله بین این دو فک را می‌توان با توجه به سایز و اندازه پیچ و مهره تعیین کرد از آچار فرانسه برای بستن و محکم کردن برخی از مهر و پیچ های سرویس فرنگی استفاده می شود.

انبردست

می‌توان گفت انبردست برای چرخاندن و نگهداشتن خم کردن و بریدن بسیاری از قطعات فلزی استفاده می گردد.
با استفاده از دهانه این وسیله که دو اهرم متصل به هم تشکیل شده می توان قطعات را نگه داشت.
قسمت میانی انبردست هم به گونه‌ ای است که می‌ توان با آن سیم و کابل‌ ها را برید.

حلقه مومی توالت فرنگی

در قسمت زیر سرویس فرنگی حلقه نرم قرار داده شده است که قسمت آب گذر را به سطح زمین متصل  و در نهایت محکم کند.
این حلقه به عنوان بوگیر ژله ای هم  شناخته می شود که ضد آب بوده و از عبور هوای فاضلاب به بیرون جلوگیری کرده و به هنگام نصب سرویس فرنگی لازم است که حلقه مومی قدیمی را برداشته و یک حلقه جدید جایگزین آن کرد.

درزگیر

یکی از وسایل لازم برای  سرویس فرنگی درزگیر است درزگیر برای پر کردن فاصله بین محل اتصال سرویس فرنگی و سطح زمین نیاز می‌باشد.
درزگیرها دارای انواع مختلفی می باشند برای  سرویس فرنگی بهتر است از درز گیر های  ضد آب و آنتی باکتریال استفاده شود.

وسایل مورد نیاز برای نصب توالت فرنگی

مراحل نصب توالت فرنگی

  • باز کردن سرویس فرنگی قدیمی و پیچ ها و واشر ها
  • نصب بوگیر ژله ای و پیچ ها
  • نصب کاسه توالت
  • محکم کردن مهره و واشر
  • نصب پوشش پلاستیکی
  • ثابت کردن سرویس فرنگی
  • نصب مخزن سیفون توالت فرنگی
  • نصب شلنگ
  • نصب نشیمنگاه توالت فرنگی
  • درزگیری
  • چک‌کردن سرویس فرنگی

راهنمای نصب توالت فرنگی

بهتر است که برای سرویس فرنگی از فلاش تانک های با ظرفیت مناسب نصب شود چرا که فلاش تانک های با  ظرفیت زیاد باعث هدر رفتن زیاد آب می شوند و فلاش تانک ها با ظرفیت ۳ تا ۶ لیتر حجم کمی دارند و ۸۲ درصد در مصرف آب صرفه جویی می کنند.
باید به فاصله سرویس فرنگی از دیوار مجاور و پشت و رو به رو دقت شود و با توجه به استانداردها این اندازه ها محاسبه شود.
در مرحله درزگیری سرویس فرنگی باید بدنه را به زمین پیچ کرد و با استفاده از چسب آکواریوم درزگیری را انجام داد؛ تا از نشت فاضلاب به بیرون جلوگیری شود.
زاویه مورد نیاز لوله هوا کش از نقطه اتصال به لوله فاضلاب باید ۴۵ درجه باشد که اگر این زاویه به درستی تعیین شود تصفیه هوا هم به درستی انجام نمی شود و بوی نامطبوع به سرویس بهداشتی برمی‌گردد.

راهنمای نصب توالت فرنگی

طریقه نصب بوگیر توالت فرنگی

نصب بوگیر توالت فرنگی به راحتی انجام می‌شود و افراد می‌توانند خودشان  بوگیر را روی سطح سرویس فرنگی قرار بدهند و آن را محکم کنند و باید بدانند همین که لبه پلاستیکی بوگیر را دور لوله به طور درست جا بیاندازند کافی است.
ولی باید توجه داشته باشند که چسب اطراف آن را به صورت شیب دار بزنند.

رفع مشکل سیفون توالت فرنگی

یکی از مشکلاتی که ممکن است برای سیفون توالت فرنگی به وجود بیاید خرابی دکمه میباشد و بهتر است این دکمه خراب تعویض شود که توصیه می‌شود این کار توسط سرویسکاران لوله باز کنی که در کار خود دارای مهارتی بالا هستند کمک گرفته شود.

آموزش نصب توالت فرنگی تو کار

برای نصب فلش تانک های توکار به تنظیم ارتفاع سازه ها و پایه ها دقت کنید،ارتقاع فلش تانک تو کار تا زمین باید حداقل یک متر باشد.
پیچ ها و مهره های اتصال را درست ببندید،پیچ ها را در جای صحیح نصب کنید و روی آن را بپوشانید.
شیر پیسوار محل اتصالی ورودی آب به فلاش تانک تو کار است ،توجه کنید که هنگام نصب فلاش تانک تو کار زاویه شیر پیسوار تغییر نکند و در جای خود نچرخد.
در داخل فلاش تانک تو کار قطعاتی وجود دارد که از فشار آمدن به قطعات جلوگیری می کند سعی کنید قبل از این که سیمان کاری کنید آن قطعات را بردارید زیرا با سیمان کاری دیگر تخلیه آب امکان پذیر نیست.

 

نحوه نصب شناور توالت فرنگی

گاهی اوقات ممکن است نیاز به تعمیر شناور توالت فرنگی باشد، برای تعویض شناور توالت فرنگی باید به این نکته توجه کنید که آب باید سرازیر شود تا بفهمید مشکل از شناور است یا در غیر این صورت از جای دیگر است.
برای افزایش حجم آب پیچ شناور را با سمت راست چرخانده تا آب زیاد شود و برای کم شدن حجم آب پیچ شناور را به سمت چپ بچرخانید تا کم شود.
سپس گیره قفل را آزاد کنید و تنظیم کنید.
برای نصب یا تعمیر ابتدا باید جریان آب را قطع کنید سپس سیفون را کشیده و در مخزن توالت را بر دارید و مشکل را بررسی کنید.
اگر برای تعمیر شیر شناور توالت مجبور به تعویض آن شدید از لحاظ اقتصادی هزینه زیادی پرداخت نخواهید کرد.
سعی کنید هنگام خرید جنس مرغوبی را تهیه کنید تا در گذر زمان کوتاهی مجبور به تعویض آن نشوید، اگر نصب آن را خودتان بلد باشید هزینه کمی پرداخت خواهید کرد ولی اگر بلد نباشید باید نصاب بیاورید تا برایتان نصب کند.
برای تنظیم شناور، پیچ شناور را بچرخانید تا سطح آب پایین ترین و نزدیک تر به لوله سرریز قرار بگیرد، زاویه بسته شناور را دقت کنید تا به درستی تنظیم شده باشد.
عمود بودن محل خروج آب روی سطح کف فلاش تانک ضروری است و اگر عمود نباشد می تواند جلوی بسته شدن شیر را کامل بگیرد.
حجم ورودی آب را نیز می توانید با استفاده از تنظیم ورودی شیر آب مشخص کنید تا آب گیری شناور به درستی و به اندازه به صورت صحیح انجام شود.
مشکلاتی که منجر به تعویض شناور توالت فرنگی می شود  ممکن است اهرم فلوتر یا شناور با ورود و خروج تکان بخورد و خراب شود،و حجم آب نا مناسب با تعمیر شناور و یا تعویض آن درست می شود.
ممکن است با سوراخ شدن گوی توپی شناور و با نفوذ آب به داخل آن سنگین شده و حجم آب را به راحتی نتواند تشخیص دهد، در این صورت می توان توپی را عوض کرد.
می تواند خرابی واشر لاستیک آب بندی باشد که باید با خارج کردن شیر آن را خارج کرد و تعمیر نمود.
خرابی دیگر می تواند گرفتگی شیر شناور باشد که اجازه ورود آب به مخزن را نمی دهد، پس از این که شیر شناور را خارج کردید با کمک جسمی مانند سوزن شروع به رفع گرفتگی کنید تا جریان آب به درستی انجام شود، پیچ ها و دریچه ها به خوبی چک کنید و مطمئن شوید که کاملا باز یا بسته نباشد.
اگر هنگام نصب شناور آن را در جای صحیح نصب نکنید به اصطلاح تنظیم اصطلاح تنظیم شناور توالت فرنگی انجام نشده باشد می تواند باعث بالا تر قرار گرفتن سطح آب از لوله و سر ریزی آن شود و باعث اصراف و هدر رفتن آب شود یا برعکس اگر تنظیم شناور به صورتی باشد که سطح آب از میزان استاندارد کمتر باشد مجبور به استفاده مجدد از فلاش تانک توالت فرنگی خواهید بود بنابراین بهتر است سطح آب را با استفاده از تنظیمات شناور، شناور را در تنظیمات مناسب قرار دهید تا به مشکلی بر نخورید.

نحوه نصب شناور توالت فرنگی

نصب توالت فرنگی یک تکه

برای نصب توالت فرنگی بهتر است به نکاتی توجه کنید و آن ها را انجام دهید.
یکی از مهم ترین مواردی که باید برای خرید توالت فرنگی توجه کنید فاصله دیوار پشتی تا لوله خروجی می باشد.
به دیوار های مجاور نیز توجه کنید، برای نصب درست و استاندارد انواع توالت های فرنگی لازم است به فاصله آن نسبت به دیوار های پشت و دیوار های مجاور توجه کنید، پس از  تعیین فاصله توالت فرنگی با دیوار های پشت، رو به رو و دیوار های مجاور ارتفاع شیر توالت فرنگی را تعیین کنید، به سایز لوله توالت فرنگی نیز دقت کنید تا به درستی انتخاب کنید.
ابزار هایی که برای نصب توالت نیاز دارید شامل تراز بنایی، بوگیر ژله ای، چسب آکواریوم و آچار فرانسه و پیچ گوشتی، متر نیاز دارید.
با نصب بوگیر ژله ای از نشت آب و فاضلاب از درون کاسه توالت به بیرون جلوگیری می شود، بوگیر ها در دو نوع پیچی و غیر پیچی در بازار موجود است و نوع پیچ دار آن نسبت به بدون پیچ گران تر است و کیفیت بالاتری دارد و از تکان خوردن کاسه توالت جلوگیری می کند.
برای قرار دادن کاسه توالت فرنگی بر روی بوگیر اول از همه زمین به طور کامل تراز شده باشد و پس از تراز گرفتن کاسه را بر روی بوگیر قرار دهید و کمی به آن فشار وارد کنید تا در جای صحیح ثابت بماند و در آخر پیچ ها و مهره ها را با استفاده از پیچ گوشتی چهار سو به طور کامل در جای خود ثابت کنید. سپس با شلنگ مخصوص مخزن را به فلکه آب متصل کنید و در آخرین مرحله تمام درز های توالت فرنگی را با چسب آکواریوم بپوشانید‌ تا توالت فرنگی محکم بر روی زمین قرار گیرد و هم این که از نشت آب فاضلاب به بیرون جلو گیری کنید.
فلش تانک هایی با ظرفیت مناسب را برای توالت فرنگی انتخاب کنید، فلش تانک ها با ظرفیت زیاد آب باعث اسراف و هدر رفتن آب می شود.
برای درز گیری توالت فرنگی می توانید از انواع چسب های آکواریومی استفاده کنید پس از نصب توالت فرنگی بر روی زمین چسب را دور تا دور سنگ توالت فرنگی بریزید و به مدت بیست و چهار ساعت صبر کنید تا خشک شود، تا زمانی که چسب خشک شود نباید از توالت استفاده کنید و روی آن آب بریزید.
استفاده از چسب آکواریومی به عنوان درزگیر توالت فرنگی هنگام شستن و نظافت آن عمل می کند و همچنین از جمع شدن و نفوذ میکروب ها جلوگیری می کند.

نصب توالت فرنگی یک تکه

لوله کشی توالت فرنگی

لوله کشی فاضلاب سرویس فرنگی دارای اهمیت زیادی می باشد چرا که باید لوله کشی صاف و مستقیم و موازی با هم باشند و در مسیر لوله نباید تغییری ایجاد شود و همچنین زاویه مناسب لوله زاویه  ای۴۵ درجه باشد.
لوله فاضلاب و هوا کش حتماً باید موازی هم باشند و بعد از نصب لوله های فاضلاب باید بلافاصله  پوشش مناسب روی آنها قرار بگیرد و شیب لوله ها باید یکسان باشد؛ زیرا اگر به درستی اینکار صورت نگیرد دچار گرفتگی توالت فرنگی می شوید.

لوله کشی توالت فرنگی

سیفون فرنگی

یکی از رایج ترین مشکلات سرویس فرنگی سیفون می‌باشد. یکی از مشکلات سیفون سرویس فرنگی عدم آب بندی است.
چرا که این موضوع باعث می شود آبی که در داخل تانک است خالی نشود و تانک پر باشد.
باید مرتب کار کند تا آبی در داخل تانک باقی نماند اگر دریچه خروجی آب بسته نشده باشد باعث می‌شود تا  پمپ تخلیه به صورت درست کار نکند.
همچنین اگر آب داخل تانک کم باشد سیفون سرویس فرنگی به درستی کار نمی کند.

سیفون فرنگی

درب توالت فرنگی

یکی از پرکاربرد ترین قطعات سرویس فرنگی در آن می باشد درب توالت فرنگی به دلایل مختلفی ممکن است دچار آسیب شود مانند  ضربه یا وزن زیاد.
با مقایسه کردن با سایر قسمت های سرویس فرنگی در ان آسیب پذیرتر بوده و همین مورد باعث می‌شود که در قسمت لولا یا نشیمنگاه آن دچار شکستگی شود.

ابعاد توالت فرنگی

سرویس های فرنگی دارای انواع مختلفی  می باشند که در سازهای متفاوتی هستند ابعاد توالت فرنگی های یک تکه:

طول این سرویس فرنگی ۵۳ تا ۷۸ سانتی متر و عرض آن کمتر از ۵۰ سانتیمتر می باشد و ارتفاع آن ۳۵ تا ۴۱سانتی متر است.

 ابعاد توالت فرنگی دو تکه

ارتفاع این سرویس فرنگی از توالت فرنگی های یک تکه بیشتر و معمولا عددی بین ۶۶ تا ۸۶ می‌باشد و سایر ابعاد آن مانند سرویس فرنگی دو تکه می باشد.

شلنگ توالت فرنگی

شلنگ توالت فرنگی باید متناسب با نوع سرویس فرنگی و دارای اندازه ای مشخص باشد که بهتر است برای نصب شلنگ از متخصصین نصب سرویس فرنگی کمک گرفته شود.

شلنگ توالت فرنگی

مشکلات نصب در حمام

فضای حمام را اشغال می‌کند.
هنگام گرم شدن حمام ممکن است سرویس فرنگی در فضای حمام بوی نا مطبوعی را ایجاد کند که برای سلامت افراد مضر است.
در زمان استفاده از حمام ممکن است افراد نتوانند از سرویس فرنگی استفاده کنند.
شاید هزینه نصب آن در حمام زیاد شود.

یکی از تجهیزات بسیار مهم در سرویس بهداشتی خانه‌ها سرویس فرنگی می باشد. چرا که بسیاری از افراد از لحاظ توانایی جسمی نمی‌ توانند از سرویسهای بهداشتی ایرانی استفاده کنند. پس با توجه به توصیه پزشک از سرویسهای فرنگی باید استفاده نمود.

مکان سرویس فرنگی با توجه به فضای خانه در نظر گرفته می شود. همچنین باید محلی وجود داشته باشد که لوله خروجی برای سرویس فرنگی در نظر گرفته شده باشد؛ ساختمان هایی که با مشکل کمبود فضا برای سرویس بهداشتی روبه‌ رو هستند توالت فرنگی را در حمام نصب می کنند. ولی بهتر است که توالت فرنگی در فضای جدایی از حمام باشد.

ثبت سفارش انلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
تماس مستقیم با کارشناس