خدمات رفع نم و رطوبت ساختمانلوله بازکنی در استان تهران

رفع نم و رطوبت ساختمان

رفع نم و رطوبت ساختمان

10 درصد تخفیف برای سفارش انلاین

یکی از مشکلاتی که ممکن است در هر ساختمان و منازلی برای ساکنین ایجاد شود نم گرفتگی و رطوبت است که همین اتفاق می تواند بر روی هر دیواری و یا زمینی به خصوص قسمت های پشتی توالت و حمام و لوله های ابی و فاضلابی و شومینه و شوفاژ و بخاری رخ دهد، که بسیار هم ناگوار است چرا که علاوه بر جلوه بسیار زشت و نمای بد مشکلات دیگری از جمله بوی بد نم و رطوبت و ایجاد و رشد کپک ها روی دیوار و یا زمین نم گرفته و یا حتی رشد انواع باکتری ها و قارچ ها که می تواند بسیار ناخوشایند باشد و یا حتی در بعضی موارد ایجاد بیماری کند.
اگر این مورد ادامه دار باشد و به رفع آن پرداخته نشود ایجاد مگس هم می تواند در آن ناحیه بکند.
حتی بعضی از افراد هم هستند به این موضوع الرژی دارند و می تواند آلرژی ان ها را هم بدتر کند و به ایجاد مشکلات تنفسی هم برسد.
پس لازم است که این مشکل در منزل و ساختمان ها رفع شود تا مشکلات دیگری حاصل نشود.
برای رفع نم گرفتگی مکان ها روش های مختلفی وجود دارد که روش های اسان و کارساز است که بدون خراب کردن دیوار ها هم انجام می شود.
البته در بعضی موارد هستند که این نم گرفتگی ها ناشی از شکستگی و ترکیدگی لوله باشد که در مشکلات از این قبیل باید دیوار خراب شده و لوله ها توسط تاسیساتی ها تعویض و یا اساسی سرویس شوند.
پس قبل از انجام کار برای نم گرفتگی و استفاده از روش های مختلف نم گرفتگی ابتدا باید علت نم گرفتگی و رطوبت را فهمید و سپس به رفع ان پرداخت.
در روش اول که باید دیوار یکباره تخریب شود مربوط به نم پس دادن و چکه ی اب است که در این صورت یعنی لوله ترکیده و حتما باید دیوار و یا زمین تخریب شود و لوله سرویس شود و یا حتی تعویض شود که برای اطمینان از این کار لازم است که فلکه ی اصلی اب را ببندید و اگر دیدید که چکه ی اب قطع شد و نم پس دادن کم شد یعنی مشکل از لوله ها بوده و با سرویس کار باید تماس گرفته شود.
در بعضی موارد هم می توان از دستشویی به مدت چند روز استفاده نکرد و به نم زدگی ها توجه کرد و از این طریق هم علت را فهمید.
عامل دیگری که می تواند در تشخیص نم زدگی و انواع ان به ما کمک کند می تواند رنگ دیوار باشد که با توجه به رنگی که دارد افراد متخصص در این زمینه می توانند به راحتی تشخیص دهند.
حال در قسمت های بعدی مقاله به روش هایی که نم و رطوبت منازل و ساختمان ها را از بین می برد را می گوییم تا با به کارگیری این روش ها از این مشکل ناگوار به راحتی جلوگیری و پیشگیری کنیم و حتی به طور کامل این مشکل را ریشه کن کنیم.

رفع نم و رطوبت ساختمان

اما برای رفع آن چه باید کرد؟

 ۱.از فن استفاده کنید هر چند بهتر است قبل از اینکه نم و رطوبت بوجود آید شما تهویه مناسب را درون خانه تان راه اندازی کرده باشید.

 ۲.از دوش کوتاه داخل حمام استفاده کنید.

 ۳.لباس ها را در منزلتان خشک نکنید.

 ۴.از رطوبت گیر استفاده کنید.

 ۵.عایق بندی کنید.

 ۶.هنگام پخت و پز ترجیهاً از هود استفاده کنید.

 ۷.دمای محیط را افزایش دهید و گاهی پنجره را برای چند ثانیه هم که شده باز کنید.

عوامل فنی و تاسیساتی رطوبت و نم

عوامل فنی که برای جلوگیری از نم زدگی مهم است در ابتدا به ساخت و ساز لوله ها و لوله کشی ها مربوط است که باید لوله ها از جنس مرغوب باشند و هم چنین جایگاه مناسبی هم برای لوله ها در نظر گرفته شود تا از نشتی ان به دیوار و ایجاد نم جلوگیری شود.
عامل فنی دیگر هم باز مربوط به ساخت و ساز است که اگر در مکان های رطوبتی و بارانی منزل و ساختمان ساخته می شود شیب سقف باید در مناسب ترین حالت باشد تا آب به سمت پایین رفته و خارج شود.
نکته دیگر هم مربوط به عایق بندی است به خصوص در پشت بام ها و سقف هایی که در محل استخر ها و سونا وجود دارد که باید کاملا اصولی و اساسی عایق کاری شوند تا از ایجاد نم زدگی جلوگیری شود.
عامل فنی دیگر در ارتباط با ساخت منازل در محل هایی که مستقیم جلوی نور خورشید است و رطوبت هم زیاد است که این موضوع باعث ایجاد رطوبت بیش از حد در منازل شده و در نتیجه نم زدگی هم به همراه دارد.

عوامل فنی و تاسیساتی رطوبت و نم

اشتباهاتی که باعث نم و رطوبت می شود

از جمله اشتباهاتی که ممکن است در این قضیه دخیل باشد از همان پایه و اساس کار است.
مثلا در قسمت لوله کشی های ساختمانی که می تواند نقش مهمی هم داشته باشد به گونه ای که اگر به درستی انجام نشود و یا حتی از لوله هایی با جنس مرغوب استفاده نشود به قطع الیقین در طول سال نشتی ایجاد شده و در نهایت نم زدگی را به دنبال دارد.
مورد بعدی توجه نکرد به میزان رطوبت خانه است به خصوص در محیط های شرجی که باید حتما در این محل ها از دستگاه های تهویه استفاده شود تا رطوبت خانه تنظیم باشد.
مورد بعدی درست عایق بندی نکردن مکان های دستشویی و حمام و استخر ها است که در این قسمت ها اب بیش تر ورود و خروج دارد و حتما باید به درستی و اصولی عایق بندی شود.
با رعایت چند نکته ی ساده اما اصولی از نم زدگی می توان به راحتی جلوگیری کرد.

اشتباهاتی که باعث نم و رطوبت می شود

نم دیوار دستشویی

اگر دیوار دستشویی نم داده باشد علت آن میتواند ترکیدگی و نشت لوله توالت باشد.
اما در کل نباید دستگاه تهویه هوا درون سرویس بهداشتی را فراموش کنید اگر علت آن لوله نباشد قطعا به علت وجود نداشتن دستگاه تهویه و همچنین درب بسته و جریان نداشتن هوا درون سرویس بهداشتی است.
قابل ذکر است که با مواد نانو هم میتوان نم را بر طرف کنید.
اما خب مهم ترین نکته در موارد نم زدگی تشخیص و پیدا کردن علت آن است.

نم دیوار دستشویی

روش های رفع نم و رطوبت ساختمان

یکی از ساده ترین روش هایی که می توان از نم و رطوبت جلوگیری کرد داشتن تهویه هوای مناسب است که البته این مورد بیش تر در مناطقی که رطوبت زیاد دارند بیش تر صدق می کند.
با باز کردن پنجره ها هم می توان از نم جلوگیری کرد و اگر از این مورد نتیجه ای حاصل نشود از فن های مخصوص برای تازه نگه داشتن هوا در منازل و سایر مکان ها نیز استفاده کرد.
اگر به طور مرتب هوا تهویه شود و رطوبتی در خانه وجود نداشته باشد نم گرفتگی و رطوبت ایجاد نمی شود اما با این حال وجود مقدار کافی از رطوبت برای تنفس لازم است و اگر این میزان از رطوبت کافی باشد دچار رطوبت گرفتگی و نم زدگی هم نمی شود.
روش دیگری که می توان استفاده کرد رطوبت گیر ها هستند که می توانند تا حدی از رطوبت هوا را بگیرند و حتی تا حدی هم از نم زدگی جلوگیری کنند.
روش بندی عایق بندی است که این روش هم می تواند جز روش های مناسب برای رفع نم زدگی باشد و این گونه که اگر در قسمتی از خانه و یا پایین خانه استخر یا سونا داشته باشد الزامی است که برای جلوگیری از ایجاد نم و رطوبت دیوار های مربوط به ان ناحیه عایق بندی شود تا مشکلی هم ایجاد نشود.
روش دیگر که جز روش های خانگی محسوب می شود استفاده از نمک است که اگر محلی نم زده بود با گذاشتن مقدار نمک بر روی ان رطوبت به راحتی گرفته می شود چرا که نمک جذب اب خوبی دارد.
میزان زمان دوش گرفتن و حمام کردن هم می تواند بر نم گرفتگی دیوار حمام تاثیر گذار باشد چرا که با حمام کردن بیش ترین میزان اب وارد می شود و احتمال نم زدگی و رطوبت گرفتگی زیاد است پس با کم کردن زمان دوش گرفتن می توان از این مشکل تا حدی جلوگیری کرد.
هم چنین می توان با دستگاه های رطوبت سنج میزان رطوبت داخلی خانه و ساختمان را دید و اگر این میزان رطوبت بالا ۶۰ درجه باشد رطوبت بالاست و امکان نم زدگی و رطوبت زدگی وجود دارد پس به وسیله ی این دستگاه ها و مطلع شدن از میزان رطوبت نیز می توان تا حدی از این‌ مشکل ناگوار پیشگیری کرد حتی علاوه بر این که رطوبت بالا باعث رطوبت زدگی می شود باعث از بین رفتن وسایل خانه از جمله مبل ها هم‌می شود و حتی می تواند اسیب های مالی جبران ناپذیری هم ایجاد کند پس رفع رطوبت زیادی از جمله کار های مهم است که باید حتما به ان رسیدگی شود.

روش های رفع نم و رطوبت ساختمان

روش های رفع نم در دیوار

در واقع نم درون دیوار از نشتی لوله نشأت میگرد یا اگر در  فصل زمستان باشد به دلیل سرد بودن هوای بیرون و گرمای درون خانه، میتوان برای از بین بردن رطوبت خانه در زمستان از پوشش ضد رطوبت استفاده نمود.
البته برای رفع نم دیوار به اولین چیزی که باید توجه کنید دلیل این نم است که از کجا بوجود آمده، چرا به وجود آمده و حجم نم چقدر است؟
اگر حجم نم روی دیوار زیاد باشد و روز به روز دچار پیشرفت شده و باید آن قسمت دیوار را تخریب کرده و دوباره ساخت.

رفع نم و رطوبت با دستگاه و تشخیص آن به چه شکل است ؟

اگر علائم زیر را دارید میتوان گفت دچار نشتی لوله شده اید.

 1- اگر نم، لکه و زرد شدن دیوار ساختمان را مشاهده کردید

 2- اگر طبله شدن گچ دیوار و ریزش سقف اتفاق

 3-اگر‌ احساس بوی بد رطوبت و نم در منزل کردید

 4-وجود رطوبت غیر معمول در کف ساختمان

 5-سرامیک های آشپزخانه دچار لقی و کنده شدن میشوند.

 6-کاهش بی دلیل فشار آب در سیستم لوله کشی ساختمان

 7- افزایش مبلغ آب در منزل

رطوبت سنج

حل مشکل توسط دستگاه

دستگاه آکوستیک

دستگاه های آکوستیک دارای سنسورهای صوتی میباشد که صدای که از نشتی لوله تراوش دارد را شناسایی میکند و محل دقیق نشتی را با ایجاد صدای متفاوت نشان میدهد.

دستگاه تصویری

نشت یاب یا دستگاه تصویری دقت فراوانی دارد که میتواند لوله ها تا عمق یک متر را هم مشاهده کند و مشکل را اعلام نماید.

دستگاه حرفه ای

 دستگاه حرفه ای و پیشرفته اصلا خطا نمیکند این دستگاه باور نکردنی تشخیص لوله فاضلاب را هم دارد.

در واقع تشخیص اینکه کدام لوله با مشکل مواجه شده است با دستگاه انجام میشود همچنین بعد هم با دستگاه های خاص لوله ترمیم میشود و در صورت مشکل فجیع باید تعویض شود.

رفع نم با تکنولوژی نانو

از آنجایی که همه چیز به سمت ماشینی شدن و تکنولوژی رفته است میتوان نم دیوار را هم با تکنولوژی نانو و  هم با پیشرفته ترین تجهیزات لوله بازکنی برطرف نمود. البته نانو ۳ نوع میباشد.

نانو تکنولوژی ایزوبل، معمول، رنگ

از محیط های خیس که دچار نم زدگی میشود مانند سرویس دستشویی و حمام بوده که به علت شستشوی مداوم دچار آسیب زیاد و تری میشود.

همچنین هر چقدر شما با مواد شوینده شستشو دهید پس از مدتی به حالت اولیه باز میگردد و باز دچار کپک میشود.

برای از بین بردن نم و نشتی حمام و توالت می توانید بین درزهای سرامیک کف و کاشی های دیوار را با ترکیبی از مواد نانو پر کنید.
در واقع با این کار نه تنها نم از بین میرود بلکه نیازی به تخریب و تعویض سرامیک ها هم نیست.

روش فناوری نانو از جمله بهترین روش‌ های رفع نم دیوار بدون تخریب به شمار می‌ آیند که با استفاده از رنگ نانوی عایق رطوبتی می‌ توان دست به این اقدام قابل توجه زد.
از جمله ویژگی‌ های منحصر به فرد فناوری نانو در ساختمان‌ ها برای رفع نم دیواره سرویس های بهداشتی و حمام ها مزایایی دارد که در ذیل بیان می کنیم. 

مقرون به صرفه است.

طول عمر و ماندگاری بالایی دارد.

سبکی وزن قابل توجه دارد.

آتش نمیگیرد.

ایمنی بسیار بالایی دارد.

ایده‌ آل است.

مقاومت بسیار بالا در برابر رطوبت دارد.

چسبندگی بسیار بالا به سطح زیرین خود ایجاد میکند.

ضد ضربه است و مقاوم در برابر پارگی و کشش بالایی دارد

  اجرای آن‌ها بدون داشتن تخصص بالا امکان پذیر است.

و به علت وجود این مزایا ها این فناوری به فناوری عالی تبدیل شده است‌‌.

رطوبت و رفع نم

رفع نم در کمد دیواری

اگر داخل کمد دیواری حیاط ، حمام، سرویس بهداشتی، آشپز خانه و یا محیط باز باشد ممکن است دچار نم زدگی شود که این نم زدگی باعث میشود شما همیشه ترس از خراب شدن وسایل داخل کمدتان را داشته باشد و ندانید که چه باید بکنید یکی از راه های پیشنهادی این است که دیوار ها را با یونولیت بچسبانید چرا که یک عایق ضد رطوبت است.
البته که هر نم زدگی میتواند مشکل از ترکیدگی لوله هم باشد؛ اما اگر لوله نزدیکی کمد دیواری نبود امکانش کم بوده و مشکل از ساخت درون کمد دیواری است.

نم کمد دیواری

همچنین میتوانید درون کمد دیواری مقداری ذغال ،جوش شیرین و اسطوخودوس گذاشته و برای بوی بد نم هم از مقداری قهوه یا وانیل کمک گرفته آن را درون کمد بگذارید بوی بد لباس یا رخت خواب اگر درون کمد باشد را از بین می برد.
همچنین در کمد را کامل نبندید که هوا درون کمد بتواند جریان پیدا کند.
اگر به هر دلیلی داخل کمد دچار کپک شد  بهتر است که ابتدا کپک‌ ها را پاکسازی کنید.
این کپک‌ های در ظاهر افراد آنها را جدی نمی گیرند اما در واقع بسیار مهم هستند چرا که باعث بیماری های زیادی از جمله سرفه، سرطان،آلرژی و‌..‌. میشوند.
اول ماسک و دستکش را فراموش نکنید، سپس روی سطوح سخت را با جارو برقی کشیده سپس سطح را با آب و سرکه کامل بشویی  و خشک کنید.
کف کمد دیواری‌ تان چند بسته رطوبت‌ گیر قرار دهید.
برای رفع نم کد دیواری حال میتوانید از پنکه‌ های کوچک در فضای کمد قرار دهید.
اگر کف کمد کپک میزند کفش و کیف هایتان را اصلا در این قسمت قرار ندهید.
کمدتان را زیاد پر نکنید تا بتواند هوا در جریان قرار بگیرد.

رفع نم و رطوبت پشت بام

در ارتباط با موضوع رفع نم و رطوبت پشت بام باید گفت که اگر آب باران و برف به داخل زمین پشت بام نفوذ کند باعث ایجاد نم می شود که برای جلوگیری از این اتفاق پشت بام ها را قیر گونی و یا عایق کاری و یا ایزوگام می کنند تا از نفوذ هر گونه آب به زمین پشت بام ها جلوگیری شود که البته اگر این کار به درستی صورت نگیرد و قسمتی از قیر گونی انجام شده یا ایزوگام و عایق بندی سوراخ باشد یا نازک باشد امکان ایجاد این اتفاق وجود دارد و این نم پشت بام هم می تواند به دیوار طبقات پایین هم نفوذ کند و خسارات دیگری هم به بار اورد و حتی باعث پوسیدگی زود هنگام دیوار ها هم می شود و تنها راهی که برای جلوگیری از این مشکل می تواند کار ساز باشد عایق کاری درست و اصولی به هر روش که مدنظر است می باشد.
حتی در بعضی مواقع هم بوده که کولر ها اب پس می دهند و این اب به دیوار و زمین پشت بام نفوذ کرده و باعث نم زدگی پشت بام شده است که این مورد هم با عایق بندی به راحتی قابل حل است.

رفع نم و رطوبت پشت بام

ثبت سفارش انلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
تماس مستقیم با کارشناس