خالی کردن چاه توالترفع گرفتگی توالتگرفتگی لوله فاضلاب

تخلیه چاه فاضلاب

10 درصد تخفیف برای سفارش انلاین

تخلیه چاه فاضلاب

گاهی اوقات چاه بر اثر پر شدن سرازیر می‌شود و باعث می‌شود که این بالا زدگی از ناحیه سینک ، دست‌شویی یا آب حمام یا کاسه توالت خودش را نشان دهد و این باعث ایجاد بوی بد در ساختمان و بالا زدگی مواد فاضلابی می شود.
در این‌گونه موارد که باعث اذیت و آزار افراد ساکن در آن محل می‌شود، که در صورت مشاهده این علائم باید سریعاً اقدام به تخلیه چاه کنیم و علت بالا آمدن آب چاه بررسی شود. در این مقاله بهترین روش های تخلیه چاه را برای شما شرح می دهیم.

تخلیه چاه فاضلاب

تخلیه چاه فاضلاب در گذشته

با افزایش تولید فاضلاب امکان پر شدن چاه ها نیز وجود دارد.
در چنین شرایطی باید برای تخلیه چاه فاضلاب اقدام شود.
و بهترین راه استفاده از ماشین آلات مناسب است.
البته در گذشته برای این کار از نیروی انسانی استفاده می شده است.
در چنین شرایطی افراد برای نفوذ به چاه  روش خاصی داشتند.
با استفاده از ماشین آلات و تجهیزات لوله بازکنی وارد چاه می شدند.
و فضولات و فاضلاب را با استفاده از پلاستیک های مخصوص از آن خارج می کردند.
این کار زمان زیادی را به خود اختصاص می داده است.
همچنین در هنگام حمل و نقل این فاضلاب ها آلودگی‌ های محیطی زیادی ایجاد می‌ شده است.
از سوی دیگر ورود افراد به درون چاه می‌ توانست سلامتی آنها را به خطر بیندازد.
همان طور که می دانید از فاضلاب بخار های بسیار سمی و آلوده ساطع می‌ شود.
که می‌ تواند بسیاری از بیماری‌ های تنفسی و خاص را برای افراد ایجاد کند.
در چنین شرایطی استفاده از این روش برای تخلیه چاه کاملاً نامناسب بوده است.
از سوی دیگر زمانی که این فاضلاب ها را در پلاستیک ها قرار می‌دهند.
حمل و نقل و از بین بردن آنها کمی مشکل است.
همان طور که می دانید پلاستیک ها برای سالیان طولانی در طبیعت باقی مانده و تجزیه نمی‌شوند.
و قرار گرفتن فاضلاب در این پلاستیک ها باعث می‌ شد تا نتوانند آنها را بعد از جابجایی تخلیه کنند.
در چنین شرایطی دفع آنها بسیار مشکل بوده است.
با توجه به مشکلات زیادی در این زمینه سعی کردند تا روش دیگری را برای اینکار جایگزین کنند.
که امروز تخلیه چاه با استفاده از تجهیزات مدرن و پیشرفته تری انجام می شود‌.

بهترین روش‌های تخیله چاه فاضلاب کدام اند

قبل‌ از این‌ که بررسی کنیم که چه روشی برای تخلیه چاه بهتر است باید علت گرفتگی چاه برای ما مشخص شود.
این گرفتگی ممکن است براثر جمع شدن مواد پلاستیکی باشد یا مو، چربی و یا اجسام از این قبیل که بنا به این‌که کدام یک از این موارد باعث گرفتگی چاه شده است از روش‌های مختلفی برای برطرف کردن گرفتگی و تخلیه چاه استفاده می‌شود.
در ساختمان‌های مسکونی ممکن است که دیواره‌های چاه ریزش کند و باعث شود که چاه زودتر پر شود یا این‌که لایه گرفتن کف چاه باعث می‌شود که چاه زود به زود پر شود این تخلیه چاه باید توسط افراد متخصص انجام گیرد که این افراد در ابتدا علت پر شدن چاه را بررسی می‌کنند و سپس با پمپ‌های لجن‌کشی چاه را تخلیه کرده و فرد متخصصی که حرفه‌ی چاه‌کنی را دارد را به درون چاه می‌فرستند و آن فرد با لایه روبی کف چاه باعث می‌شود که دفع اب راحت‌تر صورت گیرد.
البته گاهی این چاه‌ها نیاز به کف تراشی دارند به این روش که فرد مقنی حدود پنجاه سانت از کف چاه را کنده و باعث می‌شود که این دفعه آب راحت‌تر صورت گیرد و بعد در جاهایی که چاه خاک سستی دارد و به ‌اصطلاح با انجام  کول برداری باعث می‌شوند که امکان ریزش مجدد چاه متوقف گردد، و البته در زمانی‌که چاه گرفتگی دارد نیز از روش‌های مختلفی استفاده می‌شود.
یکی از این روش‌ها استفاده از پمپ دستی هست یا همان تلمبه دستی که در این روش نیاز به نیروی متخصص نیست و این تلمبه دستی را بر روی کاسه توالت  قرار داده و با فشار به آن باعث می‌شود که هوا در آن جمع شود و با چند بار تلمبه زدن این گرفتگی باز شود، یا این‌ که استفاده از دیلم هست که در این روش دیلم را در چاه فروبرده و تا جایی‌که دیلم راه دارد آن را فشار می‌دهیم،وقتی به گرفتگی رسید  دیگر حرکت نمی‌کند و با چند بار ضربه زدن دیلم را از چاه خارج می‌کنیم می‌بینیم که مقداری از آن  گرفتگی‌ها به کف دیلم چسبیده‌ است.

بهترین روش‌های تخیله چاه فاضلاب کدام اند
بعد از انجام این کار با چند بار زدن پمپ دستی آن گرفتگی باز می‌شود روش بعدی که در هنگام گرفتگی چاه از آن استفاده می‌کنند روش فنر زنی هست فنرزنی که فنر را در چاه می‌زنند و این فنر آن گرفتگی را باز می‌کند که امروزه بیشتر برای گرفتگی لوله‌های چاه  فاضلاب از این روش استفاده می‌کنند.
یکی دیگر از روش‌های باز کردن و تخلیه چاه  استفاده از پمپ هوا هست که با توجه به دستگاه‌های مکنده ای که دارند باعث می‌شوند که گرفتگی چاه انجام شود.
البته این روش بیشتر برای گرفتگی‌ هایی که در حد ضعیف هستند استفاده می‌شود پر شدن چاه فاضلاب چون باعث بوی بد و سرریز شدن فاضلاب در درون ساختمان یا هر مکانی که از آن استفاده ‌شده می‌شود.
بهتر است که در اولین فرصت تخلیه چاه انجام گیرد در غیر این صورت اگر به طول بینجامد.
  باعث می‌شود که خسارات بیشتری به ساختمان وارد شود و  هزینه‌های جبران این خسارت نیز بالاتر رود.

تخلیه چاه فاضلاب با استفاده از ماشین لجن کش

یکی از روش هایی که امروزه برای تخلیه چاه فاضلاب  از آن استفاده می شود.
تخلیه چاه با استفاده از ماشین های لجن کش می باشد.

ماشین تخلیه چاه

این ماشین ها می توانند فرآیند تخلیه چاه را تا حدود زیادی آسان‌تر کنند.
برای این کار است ابتدا ماشین را به محل مورد نظر می رسانند.
سپس لوله های مخصوص این ماشین را وارد چاه مورد نظر می‌کنند.
در نهایت ماشین را روشن میکنند.
و فاضلاب با قدرت زیادی از این لوله ها به درون مخزن های موجود در ماشین لجن کش منتقل می شوند.
قدرت این ماشین ها در بیرون کشیدن فاضلاب بسیار زیاد می باشد.
و می توانند این کار را در کمترین زمان ممکن برای شما انجام دهند.
امروزه برای تخلیه چاه فاضلاب در محله ها و شهرها از این ماشین ها استفاده می شود.
البته در هنگام انجام کار باید چگونگی کارکرد ماشین توسط افراد متخصص در این زمینه کنترل شود.

نشانه های پر شدن چاه

پر شدن چاه فاضلاب ممکن است مشکلات زیادی برای آپارتمان و منزل شما ایجاد کند.
اما اینکه از کجا بفهمیم مشکلات فاضلاب ایجاد شده برای شما از چاه آپارتمان می باشد مهم است.
در این بخش برخی از نشانه های پر شدن چاه را به شما معرفی می کنیم.
اولین و شایعترین نشانه پر شدن چاه میتواند انتشار بوی نامطبوع فاضلاب در سراسر ساختمان باشد.
اگر در منزل خود به صورت مکرر بوی فاضلاب را استشمام می کنید.
باید بدانید که ممکن است  فاضلاب آپارتمان شما پر شده و سر ریز شده باشد و نیاز به تخلیه چاه دارد.

پر شدن فاضلاب

شما می توانید این بوی ناخوشایند را در همه طبقات آپارتمان خود استشمام کنید.
گاهی ممکن است چاه آپارتمان شما خیلی پر شده باشد.
طوری که بخشی از فاضلاب وارد پارکینگ حیاط و یا طبقات زیرین آپارتمان شما شود.
در چنین شرایطی مطمئن باشید که ریشه اصلی مشکلات فاضلابی در چاه آپارتمان شما است.

پس‌از پر شدن چاه چه باید کرد

پر شدن چاه نشانه‌ها و علائمی دارد از این قبیل می‌توان به بالا زدن آب سینک، آب دست‌شویی یا آب حمام اشاره کرد که در صورت مشاهده این بالا زدگی اولین اقدامی که انجام دهیم به‌ وسیله‌ی یک سیم که سر آن قلاب دارد را در لوله می‌زنیم اگر گرفتگی سطحی باشد، که این گرفتگی باز می‌شود، اگر باز شود آب به‌ راحتی از لوله رد می‌شود، و گزینه بعدی که می‌توانیم از آن استفاده کنیم استفاده از پودر لباس‌ شویی یا محلول لوله‌ بازکن است که در این روش پودر لباس‌ شویی را در آب داغ حل کرده و چند بار در لوله می‌ریزیم و اگر این گرفتگی‌ها از نوع چرب باشند با چند بار استفاده از این محلول  لوله آب‌ باز می‌شود.
روش دیگری که می‌توانیم استفاده کنیم استفاده از شیلنگ آب می‌باشد که در این روش شیلنگ را تا جایی‌ که به گرفتگی برسد در لوله میزنیم  چند بار آب داغ را باز می‌کنیم تا این گرفتگی‌ها باز شود و به‌ مرور که این آب ‌باز و بسته شود.
اگر این گرفتگی‌ها از نوع چربی یا رسوبات چربی باشند لوله باز می‌شود اما اگر این پر شدن چاه بر اثر نوع چاه باشد  بسته به این‌که اندازه تنوره چاه کوچک باشد یا این‌که کف چاه رسوبات گرفته باشد باید این کار توسط متخصصین این کار انجام شود و ساختار چاه درست شود و اگر مشکل مربوط به ساختار چاه نباشد.
افرادی هستند که با استفاده از دستگاه‌های فنرزنی یا پمپ‌های مکنده ای که دارند اگر  پر شدن چاه در اثر گرفتگی باشند چون فنر این دستگاه‌ها مقاومت بیشتری دارند این گرفتگی را باز می‌کند.
گاهی اوقات افراد برای باز کردن این گرفتگی‌ها از اسید استفاده می‌کنند که این اسید شاید این گرفتگی را باز کند اما به لوله‌کشی ساختمان نیز خسارت وارد کرده و با گذشت زمان باعث پوسیدگی لوله‌ها می‌شود که باعث می‌شود که هزینه‌های زیادی برای افراد آن ساختمان داشته باشد و همچنین به استحکام ساختمان نیز خسارت وارد می‌کند.

پس‌از پر شدن چاه چه باید کرد
در بعضی از مواقع آب باران نیز به درون این چاه‌های ساختمانی ورود می‌کند به دلیل این‌ که راه‌ آب جدایی ندارند و این باعث می‌شود که آب با حجم بالایی وارد  چاه شود و این منجر به زود پر شدن چاه آب می‌شود.
چون در زمانی‌ که آب حجم کم  وارد چاه می‌شود این آب توسط دیواره‌ های چاه جذب می‌شود و باعث می‌شود که چاه زود پر نشود ولی زمانی‌ که آب با حجم بالایی وارد چاه آب می‌شود  این زمان جذب دیواره کاهش پیدا می‌کند و باعث می‌شود که چاه آب زودتر پر شود پس بنابراین باید اگر چاه در مکانی حفر شده که آب باران منتهی به این چاه می‌شود باید یک چاه برای آب باران در نظر گرفته شود که منجر به پر شدن سریع چاه نشود.

مراحل تخلیه چاه فاضلاب

در صورت مشاهده بالا زدگی آب از سینک یا آب حمام  و فاضلاب اگر با روش‌های دم‌دستی جواب نگرفتیم برای تخلیه چاه فاضلاب باید با شرکت تخلیه چاه فاضلاب تماس بگیریم و بعد از این مرحله باید محل چاه مشخص شود و شرکت تخلیه فاضلاب تشخیص می‌دهند که از چه روشی برای برای تخلیه چاه استفاده شود.
اولین روشی که برای تخلیه چاه استفاده می‌شود این است که از پمپ مکنده استفاده می‌شود که این پمپ‌ها سریع و فوری تخلیه چاه را انجام می‌دهند و یا این‌ که از ماشین‌ هایی که دارای پمپ لجن‌ کش هستند استفاده می‌کنند که در این روش متاسفانه سروصدای پمپ خیلی زیاد است.
ولی تخلیه چاه در این روش سریع انجام می‌شود روش دیگری که استفاده می‌شود حفر چاه در کنار چاه کنونی می‌باشد که از این روش زمان استفاده می‌شود که چاه فعلی همچنان جواب‌دهی دارد و فقط چاه کمکی  برای این‌که آب اضافی در صورت پر شدن چاه به آن منتقل شود را حفر می‌کنند و در چاه اصلی فضولات باقی می‌مانند و این چاه توسط لوله انتقال به چاه کمکی وصل می‌شود که این روش دردسر کمتری برای ساکنان ساختمان دارد اما این چاه کمکی هیچ اتصالی به لوله‌های فاضلاب ندارد فقط توسط این لوله انتقال آب به چاه اصلی متصل است.

مراحل تخلیه چاه فاضلاب

تخلیه چاه فاضلاب فوری

در صورت پر شدن چاه فاضلاب باید هرچه سریع‌ تر برای تخلیه آن اقدام کنیم.
چون باعث می‌شود که خسارت‌های جبران‌ناپذیری به ساختمان وارد شود علاوه‌براین بوی بد فاضلاب خیلی آزاردهنده است و ممکن است که سلامت افراد را با خطر مواجه کند.
برای اینکار اولین کاری که باید انجام دهیم که باید با شرکت‌های تخلیه فاضلاب تماس گرفته و این شرکت‌ها با استفاده از دستگاه‌های لجن‌کشی و پمپ‌های مکنده ای که دارند سریع و فوری این کار را انجام بدهند یا این‌که اگر این کار برای چاه جواب ندهد با تشخیص خودشان به حفر چاه در نزدیکی این چاه فعلی می‌پردازند یا با روش‌هایی که خودشان تشخیص می‌دهند.

تخلیه چاه فاضلاب فوری
کارتخلیه چاه را انجام می‌دهند اما این کار باید توسط متخصصین این کار انجام شود در غیر این صورت ممکن است که دوباره با این مشکل مواجه شویم و هزینه‌ های آن خیلی بیشتر شود و همچنین نوع خاکی که در آن حفر چاه صورت می‌گیرد  خیلی حائز اهمیت است و باید به‌ گونه‌ای باشد که چاه ریزش نکند.

 

ثبت سفارش انلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
تماس مستقیم با کارشناس