بازکردن لولهاز بین بردن بوی بد و حشرات فاضلاب

از بین بردن سوسک

از بین بردن سوسک

10 درصد تخفیف برای سفارش انلاین

در ابتدا باید مشخص شود که چه عواملی باعث این می‌شوند که سوسک درون خانه نفوذ کند.
اولین عاملی که باعث جذب سوسک در منزل میشود در دسترس بودن زیاد مواد غذایی  برای سوسک‌ها می‌باشد، اگر سوسک‌ها به درون خانه نفوذ کرده و مواد غذایی به‌ راحتی در دسترس آن‌ها باشد.
با گذر زمان با تخم‌ ریزی هایی که انجام می‌دهند جمعیت آنها غیرقابل‌ کنترل می‌شود.
بنابراین آلودگی محیط و خرده‌ ریزهای مواد غذایی در منزل برای جذب سوسک‌ها خیلی تاثیر دارد  گزینه دیگری که باعث افزایش جمعیت سوسک می شود مرطوب بودن محیط زندگی آن‌ها می‌باشد.
اگر در محیط منزل به گونه‌ ای  مرطوب باشد سوسک‌ها در این محیط افزایش پیدا می‌کند و همچنین سوسک‌ها در قسمت‌ های تاریک منزل و جاهایی که بسته‌ بندی‌ های مقوایی یا از نوع چوب هستند نیز شروع به افزایش جمعیت می‌کنند بنابراین برای جلوگیری از ورود سوسک بهتر است که پیشگیری کنیم  تا اینکه بخواهیم آنها را ازبین ببریم.

از بین بردن سوسک

پاک‌سازی همیشگی خانه از سوسک

سوسک‌ها حشرات چندش‌آوری هستند با توجه به این‌که جثه کوچکی دارند اما اکثر افراد از آنها وحشت دارند.
علاوه ‌بر این حشرات باعث بیماری‌ هایی از قبیل اسهال و جزام و بیماری‌ های انگلی می‌شوند، به‌ خاطر این‌ که آن‌ ها از طریق شاخک‌ ها و بدن‌ های پرز مانند خودشان موادی ترشح می‌کنند، که باعث انتقال آلودگی به مواد غذایی می‌شود و در مواردی باعث مسمومیت و خارش بدن نیز می‌شود.
سوسک‌ها فعالیت خود را در شب آغاز می‌کنند و در طول روز در استراحت هستند، بنابراین خیلی به ‌ندرت پیش می‌آید که ما در روز سوسک را در محیط خانه یا آشپزخانه ببینیم و اگر این اتفاق افتاد حتماً به‌ خاطر این است که جمعیت آنها خیلی زیاد شده‌ است یا این‌ که مواد غذایی به‌ خوبی در شب در دسترس آنها نبوده‌ است به ‌محض دیدن سوسک در منزل باید در اولین فرصت شروع به پاکسازی منزل کنیم، چون این حشرات به‌ محض مناسب دیدن محیط شروع به تخم‌گذاری می‌کنند و این تخم‌گذاری ها در مدت‌ زمان سی الی پنجاه روز شروع به رشد می‌کنند و حشرات جدید به وجود می‌آیند.
وقتی‌که این حشرات به وجود بیایند جمعیت این سوسک‌ ها غیرقابل ‌کنترل می‌شود، بنابراین باید سریعاً پاک‌سازی کنیم اکثراً سوسک‌ ها در فصل‌ های پاییز و زمستان تخم‌گذاری می‌کنند و با گرم شدن محیط این تخم‌ ها شروع به رشد می‌کنند.
سوسک‌ها در محیط‌ های تاریک مثل زیر کابینت درزها و منافذ باز جاهای گرم پشت کمدهای چوبی و این‌ جور مکان‌ها تخم‌گذاری می‌کنند.
در اولین اقدام برای پاک‌سازی این است که این محیط خانه باید همیشه تمیز و ضدعفونی باشد اگر خرده‌های مواد غذایی در خانه یا آشپزخانه باشند این سوسک‌ها در آن محیط جمع می‌شوند یا این‌ که همیشه باید اطراف کابینت‌ ها و درزهای آن بررسی شود، چون اکثراً در محیط‌ های تاریک هستند و مواد غذایی باید در ظرف‌ های دردار در کابینت و یخچال قرار بگیرد و مورد دیگری که باید به آن اشاره کرد شیرهای آب هستند که این شیرهای آب نباید چکه کنند که باعث رطوبت در محیط شود کف آشپزخانه را باید هر چند وقت یک‌ بار کامل شست‌ و شو دهیم و ضدعفونی کنیم و کف شویی حتما باید درب داشته باشد که از نفوذ این نوع حشرات به داخل آشپزخانه جلوگیری شود و همچنین کف حمام نیز باید از ورود این حشرات جلوگیری شود.
ظروف مصرفی نیز باید حتما شسته شوند و سریعاً بعد از آن خشک شود چون باعث می‌شود. و گزینه دیگری که با آن باید توجه کنیم تمیز کردن سطح کابینت‌ها از مواد غذایی و شکر و چیزهای شیرین می‌باشد و چون سریعاً سوسک‌ ها جذب مواد شیرین می‌شوند و همچنین سطح مایکروویو و گاز نیز باید از هر نوع چربی پاک شود، زباله‌ها را باید حتما در نایلون بریزیم و در نایلون را محکم بسته و در سطل دردار قرار دهیم و هر شب آن‌ ها را بیرون از ساختمان بگذاریم. درزها و منافذ باز منزل را بررسی کنیم و در حد امکان آن‌ ها را مسدود کنیم، چون اکثراً در این مکان ها قرار می‌گیرند بهتر از هر چند وقت یکبار اطراف تختها و وسایل چوبی را جاروبرقی کشیده تا موجب تجمع این حشرات نشود با رعایت تمامی این موارد رشد این حشرات کنترل می‌شود و متوقف می‌شود.
اما اگر با رعایت این موارد باز هم جمعیت آن‌ها رو به‌ افزایش باشد باید محیط منزل به‌ طور حرفه‌ ای سم‌ پاشی شود و این کار توسط افراد متخصص انجام گیرد.
اما باید موقع سم‌ پاشی خیلی حواسمان به مواد غذایی و محیطی که کودکان با آن در دسترس در ارتباط هستند باشد و روی تمامی این وسایل کاملا پوشانده باشد.
پس برای پاکسازی منزل یا از موادی که در دسترس‌ مان هستند در منزل استفاده می‌کنیم یا از سمپاشی‌هایی حرفه‌ای استفاده می‌کنیم که از سم‌پاشی حرفه‌ای در زمانی استفاده می‌کنیم که تمامی موارد در دسترس جواب‌ گوی کنترل این سوسک‌ها نبوده باشد.

پاک‌سازی همیشگی خانه از سوسک

چند روش ساده برای از بین بردن سوسک

اولین روشی که برای از بین بردن سوسک استفاده می‌کنیم این هست که مواد غذایی شیرین را در محیط خانه در جاهایی قرار می‌دهیم که خنک باشد و حتما در ظروف درب دار باشد.
گزینه بعدی رطوبت خانه باید خیلی کم باشد و محیط خانه نباید گرم باشد که باعث افزایش رشد آن‌ ها شود و همیشه اطراف درزها و منافذ باز بررسی شود این یک مورد ضروری برای کنترل افزایش جمعیت سوسک‌ها می‌باشد.
در بعضی موارد استفاده از سم‌های حشره‌کش برای این سوسک‌ها هست که این روش زیاد جواب‌ گو نمی‌ باشد چون سوسک‌ ها اغلب در جاهای قرار می‌گیرند که در دید ما نیستند و به‌ خوبی نمی‌ توانیم آن‌ ها را از بین ببریم،
مورد دیگر استفاده از چسب سوسک هست که در داروخانه‌ها می‌باشد و این چسب ها را در مسیر مواد غذایی قرار می‌گیرند و در صورت عبور از این مسیرها به این چسب ها می‌چسبند و توانایی حرکت ندارند.
گزینه بعدی استفاده از خمیر سوسک هست که این خمیرها خیلی جواب‌ گو بوده و باعث می‌شود که این سوسک‌ها این خمیرها را به‌ عنوان ماده غذایی می‌خورند و به‌ خاطر سمی بودنش ازبین می روند.

چند روش ساده برای از بین بردن سوسک

روش‌های طبیعی از بین بردن سوسک

این روش‌ها براساس تجربه افراد استفاده می‌شود.
یکی از این روش‌ها استفاده از محلول آب و سرکه به نسبت مساوی هست که این محلول‌ها در مکان‌ هایی که سوسک‌ ها هستند اسپری می‌کنند و این محلول باعث از بین رفتن سوسک‌ها می‌شود.
مورد بعد استفاده از مخلوط جوش‌شیرین و شکر هست که شکر باعث جذب سوسک‌ ها می‌شود و جوش‌ شیرین باعث می‌شود که سوسک‌ها از بین بروند.
مورد بعد استفاده از پوست خیار است چون پوست خیار بوی زننده برای سوسک‌ ها دارد و سوسک‌ ها را از آن محیط فراری می‌دهد یکی از مواردی که خیلی سریع جواب می‌دهد استفاده از اسید بوریک هست که درسم کش‌ ها هم از آن استفاده می‌شود و این ماده برای این‌ که از شر سوسک‌ ها خلاص شوید خیلی‌ خوب جواب داده‌ است و تجربیاتی اعم از استفاده از محلول آب و صابون هست که این محلول را بر روی سوسک اسپری کرده و باعث از بین رفتن سوسک می‌شود.
مورد بعدی این‌ که این که سوسک‌ ها از بوی مرکبات خوش‌ شان نمی‌آید و اسپری آب‌ لیمو در مکان‌ هایی که سوسک‌ ها گذر دارند باعث می‌شود که آن‌ها محیط را سریع ترک کنند بعضی افراد پیشنهاد می‌دهند که از یک نایلون آغشته به مربا استفاده کنید به این صورت که آن را نایلون بزرگ را آغشته به مربا می‌کنیم و در محیطی که سوسک‌ ها قرار دارند می‌گذاریم زمانی‌ که سوسک‌ ها جذب این نایلون شده‌ اند سریعاً نایلون را می‌بندیم و از محیط دور می‌کنیم.
روش دیگر استفاده از تفاله قهوه می‌باشد که برای این کار تفاله قهوه را از فیلتر جدا کنیم و در جایی که سوسک‌ ها هستند می‌ریزند یا اطراف خانه که باعث می‌شود که سوسک‌ها از بین برود.
یکی دیگر از این روش‌ها استفاده از سیر تازه است بدین‌صورت که  سیر تازه را حبه حبه کرده و در مسیر سوسک‌ ها قرار می‌دهیم چون این بوی سیر تازه برای سوسک‌ها زننده هست سریعاً محیط را ترک می‌کند و باید این کار تقریبا ده روز مرتباً صورت گیرد و بعد از دو سه روز سیرهای تازه جایگزین سیرهای قبلی شوند تا در کل سوسک‌ها از محیط متواری شوند.
همچنین گیاه دارویی دیگری بنام برگ‌ بو هست که باعث می‌شود که سوسک‌ها از محیط متواری شوند در این روش ما برگ بو را در ظرفی کوبیده و در محیط‌ هایی که احتمال سوسک هست قرار می‌دهیم و چون بوی آن برای سوسک‌ها ناخوشایند هست سریعاً محیط را ترک می‌کنند.
روش دیگری که بعضی افراد آن را پیش نهاد می‌دهد این است که یک ماده غذایی شیرین را بر روی تکه‌ ای از مقوا می‌ ریزیم و این مقوا را با وازلین آغشته می‌کنیم، سوسک‌ ها به‌ طرف این ماده غذایی هجوم می‌آورند و باعث می‌شود که به این وازلین بچسبند و در تله بیافتند هرچند روز یک‌ بار این مقوا را چک می‌کنیم و دوباره مقوایی جدید جایگزین مقوای قبلی می‌کنیم.
اما بهترین روش پیشگیری از ورود سوسک‌ها  تمیز نگه‌ داشتن و عاری از هر نوع آلودگی منزل می باشد.

روش‌های طبیعی از بین بردن سوسک

ازبین بردن سوسک فاضلاب

افراد به فکر از بین بردن سوسک ها می باشند چرا که می‌ توان با روش‌ های مختلفی مانند سمپاشی سوسک ها از  بین برد.
سوسک ها میکروب‌ های بسیاری در بال و دستگاه گوارش خود نگهداری و حمل می کنند شاخک و پرده هایی که در بدن سوسک وجود دارد منبع میکروب بوده و به همین دلیل بیماری‌ های زیادی را منتقل می‌ کنند.
پس بهتر است که از ورود  آنها به سرویس بهداشتی جلوگیری شود.
افرادی که بیماری های تب زرد، بیماری فلج اطفال و اسهال خونی دچار شده‌ اند باید بدانند که در سرویس بهداشتی خود دارای سوسک می باشند.
برای نابودی سوسک ها می توان از روش های متفاوتی استفاده کرد. مانند دفع سوسک با محلول پیاز، برای از بین بردن سوسک یک عدد پیاز، یک عدد قاشق جوش شیرین ‌استفاده کرد؛ که ابتدا پیاز را خرد کرده و سپس جوش‌ شیرین را روی آن ریخته بعد مواد را با هم مخلوط  نموده و گوشه ای در خانه  قرار می دهیم؛ با این کار سوسک های پنهان از خانه بیرون آمده و نابود میشوند.

ترکیب سیر، پیاز، فلفل‌ با این ترکیب می توان سوسک ها را فراری داد به علت بوی آزار دهنده که این مخلوط دارد سوسک ها از بین می روند و مانع برگشت آنها می‌ شود.

ازبین بردن سوسک فاضلاب

سم سوسک فاضلاب

سوسک ها از جمله حشراتی هستند که ۲۸۰ میلیون سال پیش در کره زمین بودند و امروزه این حشره ها در سرویس‌های بهداشتی مشاهده می شود.
یکی از روش‌هایی که برای این حشرات می توان استفاده کرد این است که چاه بست سرویس بهداشتی نصب شود؛ ولی باید دانست روش‌ های دیگری برای از بین بردن سوسک سرویس بهداشتی وجود دارد.
از بین بردن سوسک با استفاده از  گازوئیل یکی از روش‌ های بسیار مهمی است که برای از بین بردن سوسک سرویس بهداشتی استفاده می‌ شود. گازوئیل گاز و موادی دارد که  سوسک را می کشد و به همین دلیل می‌توان از این ماده برای از بین بردن سوسک استفاده کرد.
از بین بردن سوسک با سم پاشی یکی از روش‌ های است که میتوان سوسک سرویس بهداشتی را از بین برد؛ سمپاشی سوسک می باشد.
این یک روش مطمئن بوده ولی باید نکات مهمی را در نظر گرفت چرا که  سوسک ها در دیواره لوله سرویس بهداشتی هستند و کشتن آنها با  سمپاشی بهتر است.

سم سوسک فاضلاب

بهترین فصل برای سمپاشی فصل فروردین و اردیبهشت می باشد. با گرم شدن هوا سوسک ها شروع به تخمگذاری کرده و زیاد میشوند. سمپاشی در مرحله اول باید انجام شود و در ماه تیر و مرداد باید مجدداً سمپاشی انجام شود تا پایان سال دیگر سوسکی باقی نماند.
سوسک نر و ماده بالدار هردو پس از اینکه شروع به رشد می کنند قادر به پرواز هستند.
این گونه سوسک ها در خارج از محیط منزل  سکونت داشته و در مناطق مرطوب و گرم زندگی می‌کنند.
محل هایی مانند گلدان ها با پوشش گیاهی و درختان بهترین محل  برای سکونت آنها می باشد.
سوسک های فاضلابی ماده پس از تخم ریزی یک محافظ کپسولی درون آنها قرار داده می شود که در حدود ۱۶ تخم در هر کپسول وجود دارد تخمها بالغ شده و مانند سوسک خارج می‌شوند. اگر غذا و شرایط لازم وجود داشته باشد آنها کمتر از ۵ ماه به سرعت رشد می کنند و می توان گفت طول عمر سوسک فاضلابی حدود ۶ ماه می باشد.
می‌توان برای از بین بردن سوسک های فاضلابی از شرکت های لوله بازکنی فوری که فعالیت سم پاشی را انجام می دهند کمک گرفت چرا که آنها به بهترین شکل این کار را انجام می دهند و کلا با انجام سم پاشی نسل سوسک ها را منقرض می کنند.
سوسک معمولا طی مدتی تخم گذاری دارند و بهتر است هر چند وقت یکبار از شرکت های سم پاشی کمک گرفته شود.

از بین بردن سوسک کابینت

احتمالا منزل شما نیز درگیر سوسک های کابینت شده است که به دنبال راه حلی برای از بین بردن آنها کارهای زیادی انجام داده اید.
سوسک از حشرات بسیار کثیفی است که منتقل کننده ۱۰۰ نوع بیماری به انسان میباشد. بنابراین باید فکری برای از بین بردن آنها کرد که در اینجا  به چندین راهکار برای از بین بردن این سوسک ها اشاره می کنیم.

سمپاشی: راحت ترین و مطمئن ترین راه از بین بردن سوسک کابینت سمپاشی کردن است ولی این کار باید توسط شخصی متخصص انجام شود؛ زیرا سمپاشی غیر اصولی نه تنها این حشرات را از بین نمی برد بلکه باعث مقاوم شدن آنها به سم میشود و از بین بردن آنها را بسیار سخت می کند.
بنابراین جهت سمپاشی منزل حتما با شرکت های سمپاشی مانند دکتر لوله که دارای مجوز هستند مشورت کنید.

اسید بوریک: میتوانید با استفاده از اسید بوریک، پودر کاکائو، و آرد طعمه ای طبیعی برای سوسک ها درست کنید. این ترکیب را در شکاف ها که ورود و خروج سوسک ها از آنجا می باشد بریزید.
قسمت هایی که سوسک ها بیشتر دیده می شوند شامل پشت و زیر سطل زباله، زیر یخچال ،قرنیز های آشپزخانه و …
هر هفته این طعمه را جایگزین کنید تا از شر این حشرات رها شوید.

بوره و شکر: درست کردن ترکیبی از بوره و شکر روشی بسیار عالی برای از بین بردن سوسک ها میباشد. این ترکیب را در جایی قرار دهید که سوسک بیشتری در آنجا میبینید اما در مسیر انسان و یا حیوان خانگی نباشد.

از بین بردن سوسک کابینت

سوسک کش قوی

سوسک ریز سیاه خانگی یا به اصطلاح سوسک کابینت، و یا سوسک آلمانی نسبت به سوسک های دیگر کوچکتر هستند به همین دلیل به راحتی در درزها و شکاف های منزل مخفی می شوند؛ این سوسک ها نسبت به سمپاشی بسیار مقاومت می‌کنند.
بهترین روش سم پاشی این سوسک ها استفاده از تله، طعمه و یا خمیر سوسک کش است تا تخم و کپسول این حشرات را از بین برد.
محلول شامپو میتواند یک سوسک کش قوی برای خلاص شدن از شر این حشرات باشد؛ که شما میتوانید یک دوم فنجان شامپو.
یک دوم روغن های گیاهی مانند روغن زیتون و یک دوم روغن زیتون را با یکدیگر ترکیب کنید و در یک بطری اسپری قرار دهید و خوب تکان دهید و در مسیر این حشرات اسپری کنید و در مدت کوتاهی متوجه نابودی آنها خواهید شد.

سوسک کش قوی

ثبت سفارش انلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
تماس مستقیم با کارشناس