بازکردن لولهتعویض شیر ظرفشویی

شیر ظرفشویی

تعویض شیر ظرفشویی

10 درصد تخفیف برای سفارش انلاین

تعویض شیر ظرفشویی آشپزخانه

همانطور که می دانید، یکی از مکان های پرکاربرد و مهم در هر منزل، آشپزخانه به شمار می رود.
ظرفشویی آشپزخانه در طول روز، برای چندین مرتبه مورد استفاده قرار گرفته و بیشترین کاربرد را به شما خواهد داد.
استفاده طولانی مدت از شیر ظرفشویی،ساختار آن را تحت تاثیر قرار خواهد داد به گونه ای که ممکن است کاربرد اولیه خود را نداشته باشد.
این‌که چه زمانی نیاز به تعویض شیر ظرف‌شویی داریم ،بسته به این دارد که به چه علت می‌خواهیم شیر ظرف‌شویی را تعویض کنیم ،گاهی اوقات به دلیل چکه کردن شیر ظرف‌شویی مجبور به تعویض قطعات یا خود شیر آب می‌شویم و یا این‌که برای تغییر دکوراسیون منزل به تعویض این نوع شیرها میپردازیم، اما بیشتر اوقات چکه کردن شیر آب باعث می‌شود که به فکر تعمیر آن باشیم ،که اغلب با تعویض واشر این مشکل حل می‌شود که این واشر یا مربوط به واشر علمک می‌باشد ،یا این‌که سرپیچ مربوط به  سر شیرهای آب، پوسیده و فرسوده شده ‌است.
برای عوض کردن واشر مربوط به سرپیچ قدیمی شیر های آب ،ابتدا درپوش‌های آن‌ها را جدا می‌کنیم و سپس پیچی که در وسط هست با پیچ‌گوشتی باز کرده وکارتریج را بیرون آورده و سپس واشر را بررسی می‌کنیم ،اگر این واشر دارای پوسیدگی هست ،آن را تعویض می‌کنیم و اگر این چکه آب به‌خاطر واشر نباشد، حتماً خود مغزی شیر هرز یا شل شده که باید آن را تعویض کنیم ؛گاهی خود لوله‌هایی که آب‌رسان هستند هرز می‌شوند و باعث آب‌دهی می‌شوند که آن‌ها نیز باید تعویض گردد.

 تعویض شیر ظرف‌شویی
امروزه بیشتر از شیرهای اهرم دار برای ساختمان‌ها و ظرف‌شویی استفاده می‌شود ،که این شیرهای اهرم دار نسبت‌به سرپیچ‌های قدیمی دارای کیفیت بالاتری هستند و آب‌دهی و چکه کمتری دارند؛ اما برای تعویض آن‌ها ، نیاز به کارهای پیچیده‌ای نیست و فقط از آچارهای  مخصوص الن استفاده می‌شود.
اگر برای دفعه اول اقدام به تعویض شیرهای اهرم دار می‌کنیم،یا می‌خواهیم که واشر یا کارتریج آن را تعویض کنیم بهتر است برای شروع کار، اولین اقدامی که می‌کنیم از مرحله به مرحله‌ای که پیشروی می‌کنیم ،فیلم یا عکس بگیریم  این کار باعث می‌شود که ما در زمانی‌که آن‌ها را از جای خود باز می‌کنیم و آن‌ها را تعمیر میکنیم و دوباره سر جای خودشان قرار میدهیم، با مشکل مواجه نشویم که کدام قطعه را کجا قرار دهیم، برای شیرهای اهرم دار چون یه‌کم پیچیدگی‌های بیشتری نسبت‌به شیرهای ساده دارند، بهتر است که آن را مرحله به مرحله پیش برویم.
اولین کاری که میکنیم این است که این اهرم دارای یک پیچی ریزی در انتهای شیر می‌باشد آن پیچ را باز می‌کنیم حالا علت این چکه کردن آب ممکن است ،از توپی که در داخل شیرهای اهرم دار وجود دارد و توپی پوسیده‌ شده باشد یا واشر و فنرهایی که در زیر توپی قرار دارند، آن‌ها زنگ‌زده باشند که اگر این مشکل بود که این توپی باید تعویض شود و فنرها نیز جایگزین شود ؛و یا این‌که مربوط به کارتریج شیر می‌باشد که این کارتریج را از داخل شیر بیرون آورده و حتما باید این کارتریج تعویض شود و بعد که این مراحل را انجام دادیم ،بادقت فیلم یا عکس‌هایی که گرفته‌ شده را بررسی می‌کنیم و هر قطعه را سر جای خودش قرار می‌دهیم که بعد از بسته شدن آن ، آب به‌راحتی و بدون چکه کردن و در لوله جریان داشته باشد.
برای نصب شیرالات پیشرفته تر بهتر است از افراد استاد کار و یا از شرکت لوله بازکنی دکتر لوله کمک بگیرید، توجه داشته باشید که شیر آلات را باید با توجه به کاربردهای مورد نیاز خود و نیز ساختار سینک آشپزخانه تان انتخاب کنید.

مراحل تعویض شیر ظرفشویی

برای تعویض شیر ظرفشویی ،ابتدا باید شیرآلات کهنه را در بیاورید می توانید این فرآیند را با استفاده از ابزار آلات تعمیراتی انجام دهید.
توجه داشته باشید که، در هنگام خارج کردن قطعات شیرالات کهنه نیروی زیادی روی سایر قسمت های سینک وارد نکنید ؛زیرا امکان آسیب دیدن آن ها وجود دارد.
پس از آن باید نصب شیرآلات جدید را با توجه به بروشور موجود در جعبه آن انجام دهید، توجه داشته باشید که نصب انواع شیرآلات از هم متفاوت می باشد.
برای نصب شیرآلات جدید شما نیاز به واشر ها و چسب های مخصوصی نیز در این زمینه خواهید داشت ،پس بهتر است قبل از نصب این موارد را نیز خریداری نمایید.
پس از پایان کار و نصب شیرآلات جدید ابتدا ان را به صورت کامل مورد بررسی قرار داده و سپس استفاده از آن را آغاز کنید، توجه داشته باشید که قسمت‌ های مختلف شیر به صورت کامل روی لوله های سینک آشپزخانه نصب شده باشد تا بعد از استفاده هیچ آسیبی ایجاد نشود.

مراحل تعویض شیر ظرفشویی

رفع چکه کردن شیر ظرفشویی

زمانی که آب به صورت قطره قطره ،از سینک ظرفشویی چکه کند، معمولاً یعنی این که واشر های ان کمی کهنه و یا شل شده است.
در چنین شرایطی شما باید برخی قسمت های شیرآلات خود را از هم جدا کرده و از واشرهای جدیدی استفاده کنید این واشرها معمولاً هزینه‌های زیادی را نداشته و به راحتی قابل تهیه هستند.
با توجه به نوع شیرآلات خود می توانید از واشر های فلزی و یا پلاستیکی در این زمینه کمک بگیرید.
در شرایطی ممکن است علت چکه کردن شل شدگی واشر نبوده و اختلال اصلی در ساختار شیر الات شما ایجاد شده باشد در چنین شرایطی شما می توانید شیر آلات خود را تعمیر کرده و یا آن را تعویض نمایید.
چکه کردن آب شیر ظرفشویی معمولاً مربوط به استفاده های نادرست می باشد زمانی که شیر به صورت کامل نیز بسته نشود این فرایند ایجاد خواهد شد.
در هنگام بسته کردن شیر ظرفشویی توجه داشته باشید که آن را به صورت کامل ببندید اما نباید فشار زیادی روی شیر الات وارد کنید زیرا به مرور زمان به ان آسیب خواهید زد.

رفع چکه کردن شیر ظرفشویی

استفاده از نوار تفلون برای رفع نشت شیر ظرف‌شویی

گاهی بااینکه با واشرها مشکلی ندارند و یا خود شیر آب نیز هرز نشده ‌است، اما بازهم باعث نشت آب می‌شود، که در این موارد از نوار تفلون استفاده می‌شود که بدین‌صورت که اطراف جایی‌که علمک به سینک وصل می‌شود را از مهره جدا کرده و اطراف قسمت انتهایی آن را چند دور نوار تفلون بپیچیم و سپس بر روی سینک آن را محکم می‌کنیم و این باعث می‌شود که دیگر اطراف علمک آب‌دهی نداشته باشد و همچنین در قسمت‌هائی که قسمت سر شیر به پرلاتور وصل می‌شود، آن‌جا هم ممکن است که این دو قسمت به خوبی به هم وصل نشوند که دراین‌صورت نیز از نوار تفلون استفاده می‌شود و باعث می‌شود که جلوی نشت آب گرفته شود.

استفاده از نوار تفلون برای رفع نشت شیر ظرف‌شویی

نحوه باز کردن شیر ظرفشویی

برای باز کردن شیر ظرفشویی ابتدا باید پیچ های استفاده شده در ساختار شیرالات را با استفاده از تجهیزات تعمیراتی باز کنید.
همچنین نحوه باز کردن انواع شیر ها از هم متفاوت می باشد پس شیر ظرفشویی خود را با توجه به ساختار آن باز کنید.
شما می توانید از دفترچه راهنمای شیرآلات خود نیز در این زمینه کمک بگیرید به طور حتم در این کتابچه مراحل باز کردن شیر ظرفشویی شما به صورت کامل توضیح داده شده است.
هنگام باز کردن شیر ظرفشویی توجه داشته باشید که آب را به طور کامل قطع کرده باشید چنانچه علم و دانش کافی در این زمینه را ندارید بهتر است هیچگونه اقدامی انجام ندهید.
زیرا امکان آسیب رسیدن به سیفون آشپزخانه و لوله های آن نیز وجود دارد.

نحوه باز کردن شیر ظرفشویی

تعمیر علمک شیر ظرفشویی

برای تعمیر علمک شیر ظرفشویی ،شما می‌ توانید از نوار تفلون استفاده کنید، همچنین تعمیر آن با تعویض کردن اورینگ نیز انجام خواهد شد.
برای تعمیر علمک شیر ظرفشویی لازم نیست زمان زیادی را صرف کنید و این کار با استفاده از تجهیزات ساده موجود در هر منزل قابل انجام خواهد بود.

تعمیر علمک شیر ظرفشویی

در صورتی که علم و دانش کافی در این زمینه را ندارید می توانید با استفاده از نوار تفلون محل اتصال علمک به بدنه را برای مدت کوتاهی محکم کنید، توجه داشته باشید که با استفاده از این روش شیر شما به طور کامل درست نشده است تعویض اورینگ به طور حتم باید انجام شود.

تعویض اورینگ علمک شیر ظرف‌شویی

در ابتدا معنای اورینگ برای شما توضیح می‌دهیم، این اورینگ همان واشر مربوط به علمک هست که زمانی‌که علمک از سینک عبور می‌کند توسط واشر اطراف آن احاطه می‌شود، که به آن اورینگ گفته می‌شود اگر این اورینگ به خوبی سفت نباشد ،یا این‌که دارای فرسودگی و زنگ‌زدگی باشد،باعث می‌شود که اطراف علمک آب‌دهی و چکه کند، بنابراین برای جلوگیری از هدر رفتن آب باید در اسرع وقت این مشکل چکه کردن آب برطرف شود .
برای این کار ابتدا فلکه آب یا مسیرهای ورودی آب را می‌بندیم و سپس با آچار های مخصوص این کارمهره اطراف علمک را باز می‌کنیم و علمک را از درون سینک بیرون آورده و واشر را بررسی می‌کنیم، اگر دارای فرسودگی باشد هسته‌های آن را تعویض می‌کنیم و اگر زنگ‌زدگی دارند، این زنگ‌زدگی را برطرف می‌کنیم و دوباره با آچار آن را درجای خود تثبیت  می‌کنیم اکثراً اطراف این واشر ها آب‌دهی دارند که با چسب‌های آکواریوم اطراف آن را می‌پوشانند که باعث آب‌دهی به زیر سینک نشود.

تعویض اورینگ علمک شیر ظرف‌شویی

تعویض واشر پرلاتورسر علمک شیر ظرف‌شویی 

پرلاتور در قسمت سر علمک شیر ظرف‌شویی قرار دارد ،یعنی زمانی‌که آب از لوله علمک ورود پیدا می‌کند به قسمتی که در انتهای علمک است و به‌صورت توری مانند به آن متصل می‌شود به آن پرلاتور گفته می‌شود ،پرلاتور انواع مختلفی دارد؛ که بنا به کاربرد آن متفاوت است ،اما این توری بودن آن به خاطره این است که جلوی مواد اضافی در آب را می‌گیرد، گاهی اوقات این مواد باعث می‌شود که جلوی راه آب گرفته شود وباعث می‌شود فشار آب کم شود و یا این‌که آب به اطراف پخش شود و در کل کار پرلاتور این است که باعث می‌شود فشار آب تنظیم شود و با ملایمت بیشتری به بیرون بریزد .
اما گاهی واشر این پرلاتور در اثر گذشت زمان ازبین‌رفته و فرسوده می‌شود، برای تعویض این واشر از آچار فرانسه استفاده می‌کنیم؛ بدین‌صورت که با آچار فرانسه سر علمک را باز می‌کنیم و این واشر را بررسی می‌کنیم درصورتی‌که پوسیدگی دارد آن را تعویض می‌کنیم و خود پرلاتور بررسی می‌شود که اگر در اثر انباشت مواد معدنی و مواد اضافی و سنگ‌ریزه‌ها باعث گرفتگی پرلاتور شده‌اند ،آن‌ها را برطرف می‌کنیم و  سپس پرلاتور را به سر علمک متصل می‌کنیم و گاهی این پرلاتورها دارای دکمه‌هایی در کنار خودشان هستند که میزان فشار آب را کم‌وزیاد می‌کنند و این باعث می‌شود که در مواقعی که حتی فشار آب کم است ما با مشکل مواجه نشویم.

تعویض واشر پرلاتورسر علمک شیر ظرف‌شویی

 

تعمیر واشر شیر اهرمی و قدیمی

برای تعمیر واشر شیر های اهرمی ابتدا باید پوکه موجود در قسمت رویی و بدنه آن را با استفاده از یک شی مخصوص بیرون بکشید.
منظور از پوکه همان نمای آب گرم و سرد می باشد زیر پوکی نام برده شده یک پیچ وجود دارد که با استفاده از یک آچار باید آن را باز کنید سپس سری مشاهده شده را به آرامی بالا بکشید در چنین شرایطی می توانید پولکی را مشاهده کنید که باید آن را با استفاده از فشار دست باز نمایید سپس کارتریج خراب شده را بیرون کشیده و مغزی جدید را روی آن قرار بدهید سپس مراحل نام برده شده را به صورت مجدد تکرار کنید.
پس از سرهم کردن شیر می‌توانید ان را برسی کرده و از درست شدن ان مطمئن شوید در صورت عدم رفع مشکل با استفاده از مراحل نامبرده شده بهتر از این فرآیند را به افراد متخصص در این زمینه واگذار کنید.
در اکثر مواقع علت اصلی چکه کردن از شیر آلات قدیمی خراب شدن واشر می باشد ابتدا باید یک واشر مخصوص شیرالات خود را تهیه کرده و سپس با استفاده از فرایند زیر آن را نصب کنید.
ابتدا با استفاده از ابزار آلات کمکی علمک را از بدنه باز کرده و مغزی جدید را روی قسمت مورد نظر قرار دهید پس از سر هم کردن اعضای آن می توانید شیر خود را بررسی کرده و در صورت نیاز به محکم کاری بیشتر شیر از نوار تفلون استفاده کنید.

تعمیر واشر شیر اهرمی و قدیمی

مراحل تعویض کارتریج در شیرآلات اهرمی

کارتریج یکی از مهم ترین قطعات شیرهای اهرمی می‌ باشد که در صورت آسیب دیدن باید به سرعت در جهت ترمیم آن اقدام نمایید زمانی که به صورت مکرر از شیر آلات اهرمی استفاده می شود احتمال آسیب دیدن کارتج نیز افزایش خواهد یافت.
کارتریج موجود در شیر آلات اهرمی وظیفه کنترل دما و فشار آب را دارد با توجه به این موضوع در صورت آسیب دیدن آن دیگر شیر موردنظر کاربرد اولیه خود را نخواهد داشت.
چنانچه کارتریج موجود در شیر آلات اهرمی شما دچار شکستگی شود و یا در جای مناسب خود قرار نگیرد شیر به طور دائم چکه خواهد کرد.
برای تعویض کارتریج شیرهای اهرمی نیاز نیست آن را به طور کامل باز کنید تنها لازم است دسته آن را از جا در بیاورید و کارتج اسیب دیده را با یک کارتج تعویض نمایید.
توجه داشته باشید که پس از باز کردن شیر آلات و نصب کارتریج جدید آن را به صورت محکم و کامل ببندید در صورتی که شیرآلات اهرمی شما ساختاری پیچیده تر و مدرن تر دارد بهتر است هیچ گونه اقدامی در این زمینه انجام نداده و از خدمات تخصصی در این زمینه استفاده نمایید.
امروزه نصب و تعمیر انواع شیرآلات در شرکت های زیادی قابل انجام می باشد.

مراحل تعویض کارتریج در شیرآلات اهرمی

تعمیر فشار کم‌ آب شیر ظرف‌ شویی

گاهی بااینکه فشار آب اصلی زیاد هست ،اما فشار آب در شیر ظرف‌شویی کم می‌باشد، که باید بررسی کنیم که این علت کم‌آبی به چه دلیل است.
ابتدا  شیرهایی که در زیر سینک ظرف‌شویی قرار دارند را بررسی می‌کنیم که ممکن است دراثر جابجایی وسایل این شیرها بسته‌شده باشند ،اگر مشکل از این شیرها نبود به سراغ شیر ظرف‌شویی می‌رویم ،که گاه این شیرها در اثر گذشت زمان  فرسوده شده اند یا این‌که مواد معدنی و سنگ‌ریزه‌ها در درون سر پرلاتور یا در درون خود علمک گیر کرده باشد ،که ابتداشیرهای فلکه را می‌بندیم و این علمک را با استفاده از آچار های مخصوص از سینی جدا کرده و لوله را بررسی می‌کنیم ؛که اگر مواد اضافی در درون آن باشد آن‌ها را بیرون می‌آوریم و پرلاتو را بررسی می‌کنیم و سنگ‌ریزه‌هایی که در درون آن هستند جدا می کنیم هر نوع زنگ‌زدگی در لوله یا در بقیه قسمت‌های شیر وجود دارد آن‌ها را برطرف می‌کنیم ،گاهی این کار را با قرار دادن پرلاتور در سرکه انجام می‌دهند که باعث رفع زنگ‌زدگی می‌شود و سپس که تمام این موانع را برطرف کردیم و شیر را سر جای خودش تثبیت می‌کنیم .
اما گاهی هم خود علمک دارای ترک هایی هست که باعث پخش شدن آب به اطراف می‌شود و باعث می‌شود که آب با فشار لازم به دست ما نرسد البته امروزه شیرهایی طراحی شده‌اند که بااینکه در ساختمان‌های چند طبقه فشار آب کم هست، اما به گونه‌ای هستند که حتی اگر فشار آب کم باشد ،این پرلاتورها و کارتریج های بکار برده در آن‌ها باعث می‌شود که آب با فشار لازم به دست ما برسد و بهتر است که ،برای سینک ظرف‌شویی از شیرای اهرم دار استفاده کنیم ،زیرا از نظر اقتصادی به‌صرفه تر می‌باشند و در گذر زمان کمتر با مشکل چکه کردن آب مواجه می‌شویم، این چکه‌ها شاید در نظر اول بسیار کم به‌نظر برسد اما با گذشت زمان مقدار زیادی آب هدر می‌رود اگر تمامی این نکاتی که گفته‌شده را به‌خوبی بررسی کنیم و با دقت انجام دهیم در کوتاه‌ترین زمان میتوانیم که ،هر نوع نقصی را که در شیرهای آب وجود دارد را خودمان بدون هیچ تخصصی برطرف کنیم اما زمانی‌که لوله‌کشی در درون دیوار هست کار را باید به دست کسانی که از مهارت این کار برخوردار هستند بسپاریم که با مشکلات بیشتری مواجه نشویم.

تعمیر فشار کم‌آب شیر ظرف‌شویی

 

نصب شیر ظرفشویی جدید

برای نصب شیر ظرفشویی جدید می توانید از کتابچه راهنمای موجود در جعبه شیرآلات کمک بگیرید همچنین زمانی که شما شیرآلات جدید را برای ظرفشویی خود خریداری می‌ کنید می توانید با کمک گرفتن از نمایندگی شیر خریداری نصب آن را نیز انجام دهید.
در چنین شرایطی افراد متخصص در این زمینه به منزل شما آمده و نصب شیرآلات را برایتان انجام خواهد داد در چنین شرایطی شیر ظرفشویی جدید شما بدون هیچ آسیبی و با بهترین روش نصب خواهد شد. از آنجا که این افراد علم و دانش کافی در این زمینه را دارند می توانند نصب آن را به راحتی و در مدت زمان کمتر و بدون هیچ آسیبی انجام دهند.
توجه داشته باشی که در هنگام خریدن شیر ظرفشویی جدید برای آشپزخانه خود گزینه مناسبی را در نظر بگیرید زیرا شما نمی توانید همه انواع شیرآلات را برای آشپزخانه خود استفاده کنید برخی از این شیرالات قابلیت استفاده در یک سینک ظرفشویی خاص را دارند.

ثبت سفارش انلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
تماس مستقیم با کارشناس