بازکردن لولهتشخیص ترکیدگی لوله با دستگاه

نشت یابی لوله آب با دستگاه 

10 درصد تخفیف برای سفارش انلاین

تشخیص نشتی لوله با دستگاه

نشت یابی لوله آب با دستگاه

با استفاده از روشهای خانگی  نمی‌توان ترکیدگی لوله فاضلاب و آب را تشخیص داد چرا که نتیجه نداده و ممکن است دارای خطا باشد و ممکن است افراد را گمراه کند و هزینه های زیادی را در پی داشته باشد. به همین علت است که امروزه از دستگاه های پیشرفته برای نشت یابی لوله استفاده میکنند.

در روش های سنتی و قدیمی برای شناسایی محل ترکیدگی لوله، لوله کش ها مجبور بودند که از روی علائم و نشانه ها چندین مکان را  با توجه به  تجربه انتخاب کرده و کار تخریب و کنده کاری را شروع کنند تا بلاخره محل نشتی پیدا شود.
هر چند این روش در آن زمان رایج بوده اما  برای کشف محل دقیق ترکیدگی ممکن بود لوله فاضلاب چندین مکان به اشتباه خراب شود و در آخر زحمت و هزینه بسیار بالایی را بر عهده ساکنین ساختمان می گذاشت.

با توجه به پیشرفت تکنولوژی در تمامی زمینه ها کیفیت زندگی انسان تغیر پیدا کرده و در زمینه لوله کشی ساختمان هم  باعث ساخت دستگاه های پیشرفته ای شده است. با پیدایش  سیستم های جدید به این صنعت، دیگر نیازی  به کنده کاری نبوده و رفع ترکیدگی لوله بدون تخریب وبا کمک این دستگاه ها انجام می شود.

تشخیص ترکیدگی لوله با دستگاه دیگر خطاهای انسانی را  ندارد و مثل گذشته نیازی نیست چندین مکان کنده شود تا بتوان محل دقیق را شناسایی کرد. این دستگاه به سرعت با حساسیت بالا قسمتی را که دچار نشتی شده پیدا می کند و لازم نیست که نیروی تاسیس کار کاری را انجام دهد.

اما باید دانست دستگاه تشخیص ترکیدگی لوله فاضلاب هم مانند سایر سیستم ها نیاز به تخصص دارد و باید توسط تکنسین آموزش دیده  انجام شود تا بتواند مشکل را به راحتی تشخیص داده و حل کند.

تشخیص نشتی لوله با دستگاه

روش کار با دستگاه نشت یاب لوله

دستگاه تشخیص ترکیدگی لوله دارای یک گیرنده و فرستنده امواج می باشد، این گیرنده و فرستنده که داخل یک محفظه به صورت کپسول می باشد این کپسول باید بر روی لوله دیوار یا یک  مکان که بر روی دیوار است قرار داده تا فرستنده امواج را بفرستد و آنگاه امواج بازگشت داده می‌ شود، در این روش به وسیله این دستگاه  نشتی های  داخل لوله مشخص می گردد؛ از این دستگاه برای تشخیص ترکیدگی لوله که بر مبنای  امواج می باشد  به راحتی استفاده می شود.

با پیشرفته شدن تکنولوژی و وجود ابزارهای بسیار خوب با  این دستگاه به راحتی می‌ توان نشتی و پارگی و ترک خوردگی داخل لوله ها را هم تشخیص داد. همچنین باید گفت با استفاده از این دستگاه محل دقیق نشتی در ساختمان به راحتی پیدا می شود و می توان لوله را تعمیر کرد.
اگر دستگاه پارگی لوله را تشخیص ندهد باید ساختمان را خراب  کرد تا محل پارگی لوله به طور دقیق پیدا شود؛ البته با استفاده از این دستگاه شاید نیازی به این کار نباشد و از این دستگاه ها می توان را به راحتی جای نم و رطوبت ساختمان را پیدا کند.
از این دستگاه در شرکت های لوله بازکنی و تخلیه چاه برای کشف کردن محل نشت آب استفاده می شود؛ موسسات لوله بازکنی و تخلیه چاه فاضلاب با پیشرفت تکنولوژی از دستگاه های نشت یاب استفاده می‌کنند با به وجود آمدن این دستگاه لوله بازکنی کار را به صورت  حرفه‌ای  انجام می دهند.

در واقع می‌ توان گفت کار لوله باز کنی بسیار راحت شده است و به راحتی می‌ تواند محل نشت را پیدا کند.

انواع دستگاه نشت یابی لوله

نشت یاب های آکوستیک کانال آب

نشت یاب های رادیویی کانال آب

نشت یاب آب آکوستیک عقربه ای

نشت یاب آب آکوستیک تمام دیجیتال نشت یاب لوله زیرزمینی این نوعی نشت یاب دارای آلرژی بالا می باشد تکنولوژی این نشت یاب به گونه ای است که  دارنده فیلترهای غبار  بوده و نمایش و زمان و آنالوگ و دیجیتال داده‌ ها به صورت واضح می باشد و قابل اتصال جی پی اس می باشد. همچنین از این دستگاه برای پیدا کردن نشتی در  پایین زمین استفاده می گردد.

 دستگاه نشت یاب لوله و چک اتان با استفاده از تکنولوژی کروماتوگرافی نیاز به سیلندر و هوا و آب  کم و امکانات جانبی نشتی آب.

روش کار با دستگاه نشت یاب لوله

نشت یابی لوله تا چه عمقی قابل تشخیص است

دستگاهی که برای تشخیص نشتی و شکستگی به کار می رود طرز استفاده ای دارد.
 استفاده از آن به گونه است ‌صوتی ایجاد می گردد که این صوت باعث تشخیص نشتی و ترکیدگی لوله ها است.
حال در این قسمت سوال ایجاد می شود که این صوت از کجا می اید و منشا این صوت از کجاست که لازم به ذکر است حرکت آب دارای صدایی است که همین امواج باعث ایجاد صوتی می شوند که در روند تشخیص نشتی کمک کننده است و هم چنین هر قدر میزان نشتی بیشتر شود این صوت هم بیشتر است که در صورت ترکیدگی لوله صدایی بسیار بیشتر و بلند تر از دستگاه شنیده می شود.
این میزان نشتی فرقی ندارد چه میزان باشد حتی اگه سوراخ بسیار کوچک هم ایجاد شده باشد صدایی تشکیل می شود که البته انسان توانایی شنیدنش را ندارد و تنها با دستگاه های مخصوص این کار این صدا شنیده می شود.
میزان عمقی که این دستگاه می تواند نشتی و ترکیدگی لوله را نشان دهد در حدود ۴۰ سانتی متر از عمق زمین می باشد که میزان معقولی است و نمی توان بیش تر از این عمق را از دستگاه های نشتی یاب انتظار داشت.
البته به غیر از دستگاه های امواجی نوع های دیگری از دستگاه ها وجود دارد که می توان برای تشخیص نشتی لوله ها استفاده کرد که از جمله ی این دستگاه ها : دستگاه های حرارتی که دارای فیلتر های مخصوص جهت تشخیص نشتی موتور خانه ها و پکیج ها مورد استفاده است.

نشت یابی لوله تا چه عمقی قابل تشخیص است

نشت یابی شیر آلات

در بعضی از موارد نشتی  شیر آب مشخص بوده و قابل دید است. وقتی که شیر آب بسته باشد آب از دهانه شیر چکه می‌کند و شکی نیست که شیر آب مشکل نشتی دارد اما تمام نشتی های شیر آب در معرض دید نبوده و ممکن است در قسمت های دیگری به جز قسمت خروجی آب نشتی اتفاق بیافتد.

شاید هم نشتی آب در مسیرهای لوله آبرسانی برای آب آشامیدنی یا لوله‌ های سیستم تهویه گرمایش مثل لوله های شوفاژ اتفاق بیافتد.

باید بدانیم که اگر میزان مصرفی آب زیاد باشد ممکن است نشتی پنهان اتفاق بیفتد و باعث هدر رفتن آب می‌ شود در نشتی مورد شیرآلات  در مکان‌ های مختلف بسیار رایج است.

نشت یابی شیر آلات

نشتی ناشی از مغزی با کارتریج شیر آب

نشتی آب در این قسمت بسیار قابل مشاهده است حتی ممکن است زمانی که شیر آب به طور کامل بسته باشد آب از  سرشیر چکه کند. شاید افراد متوجه ای شده باشند که باید شیوه شیر آب را نسبت به دفعه قبل محکم‌ تر کنند. یا پس از هر بار استفاده از شیرآلات، افراد مجبور باشند دسته‌ ی شیر را تنظیم کنند تا شیر آب  محکم‌ تر شود و یا اهرم در شیر اهرمی را به سمت راست یا چپ فشار دهند تا چکه نکند.

این نشتی شایعترین نشتی شیر میباشد و با مرور  زمان از  شدت چکه‌ های آب بیشتر شده و علاوه بر اصراف آب و کمک به مشکلات زیست محیطی ناشی از کم آبی و اتلاف آب، در نهایت مبلغ زیادی هم به بهای قبض آب اضافه  می‌ شود. در صورتی که این چکه کردن‌ های مداوم درست نشود، حتی سینک ظرفشویی هم کم‌ کم لک شده و مشکلاتی برای کاسه های روشویی نیز ممکن است بوجود آید.

در موارد دیگر چکه کردن آب واضح و پشت‌ سر ‌هم بوده اما در مراحل اولیه چکه‌ ها گاه به گاه میباشد  و ممکن است افراد  متوجه آن نشوند اگر افراد  نسبت به نشت از نازل سر شیر مشکوک شوند می‌ توان با استفاده از یک حوله کاغذی و  ظرفی کوچک، آزمایشی را  انجام داد. پس از اینکه از شیر آلات استفاده شد سینک ظرفشویی خشک شود  و بعد باید  حوله‌ ی کاغذی خشکی را زیر لوله و روی سوراخ سینک قرار داده شود  و بعداً از انجام این کار باید چک شود که آیا حوله  خیس است یا نه. یک فنجان یا کاسه را بطور صحیح باید  زیر سر شیر آب قرار داده تا متوجه چکه کردن آب به طور دقیق شد.

نشت یابی لوله آب با دستگاه

امروز با توجه به ساختمان نشینی و اپارتمان نشینی یکی از دستگاه هایی که مهم و ضروری است وجود دستگاه های نشت یابی لوله ی آب است چرا که در گذشته به داشتن این دستگاه توجهی نداشتند تا این که مشکلاتی از جمله مبلغ های بسیار بالای قبض های آب و صدا هایی از جمله چک چک آب ، از همه مهم تر نم زده و رطوبت زدگی دیوارها،سقف ها و کف زمین به وجود می آمد که علاوه بر به وجود آوردن مشکلات و دردسر ها خسارت های مالی هم وجود داشت.
با ساخت این دستگاه از همه ی این‌موارد پیشگیری و جلو گیری شد چرا که به راحتی هر گونه نشتی آب و لوله ها و شکستگی آن ها را تشخیص داده تا به سرعت حل شود.
هم چنین با توجه به پیشرفت هایی که در زمینه های علمی و تکنولوژی داشتیم ساخت این دستگاه ها باعث شده تا کار و تشخیص هر گونه نشتی و شکستگی بسیار راحت تر باشد و از اسیب رسیدن به ساختمان و همه ی لوله هایی که در ساختمان است جلوگیری شود.
امروزه با وجود این دستگاه های مهم به راحتی نشتی لوله ها قابل تشخیص است و نیاز به تخریب محل های مختلف نیست و از همه مهم تر از نم زدگی و رطوبت زدگی که خود عامل مهم تخریب دیوار ها و کف زمین و سقف است جلوگیری می شود.

نشت یابی لوله آب با دستگاه
هم چنین خدمات تشخیص ترکیدگی و نشتی لوله ها توسط افراد متخصص و ماهر در سراسر کشور وجود دارد که می توان با تماس از حضور آن ها بهرمند شد.

دقت تشخیص نشت یابی لوله آب با دستگاه

لازم به ذکر است که تشخیص این دستگاه های نشت یابی لوله های اب دارای دقت های مختلف است که ممکن است این دستگاه ها محل نشتی را پیدا کنند و یا پیدا نکند.
اما با این حال دارای دقت کم تر از ۱۰ ساتتی متر است که نقطه و سوراخی لوله ها را تشخیص دهد.
هم چنین این دستگاه ها علاوه بر سوراخی لوله ها ترکیدگی های عمقی لوله ها را هم قادر است تشخیص دهد، پس همین میزان دقت در تشخیص نشتی ها و ترکیدگی های لوله ها می تواند موثر باشد و کمک کند.

دقت تشخیص نشت یابی لوله آب با دستگاه

علت نشتی لوله های آب

همان طور که گفتیم و البته متوجه شدیم هر گونه نشتی و ترکیدگی لوله ها دارای علت های متفاوتی هستند و بستگی به عوامل مختلفی دارند که شامل پوسیدگی لوله های اب و فاضلاب می باشد.
هم چنین عامل دیگری که لوله ها را دچار آسیب می کند می تواند ناشی از یخ زدگی لوله ها باشد، اهمیت این دستگاه ها و تشخیص نشتی و ترکیدگی لوله ها بسیار مهم است به خصوص در فصل های سرد که به آب گرم بیشتر نیاز است.
هم چنین هر گونه سوراخ در لوله ها ایجاد شود می توان آنها به راحتی عایق کرد که این مورد در صورتی است که این سوراخ عمقی نباشد و اگر بیش تر و در حد ترکیدگی باشد در اکثر موارد باید لوله تعویض شود تا مشکل حل گردد. اگر بخواهیم این موارد را تشخیص دهیم لازم است که افراد متخصص و مهارت دیده بالای سر کار باشد چرا که با توجه به نحوه ی ساخت ساختمان ها و آپارتمان های امروزی جایگاه این لوله ها در جای مخصوص است و برای افرادی که در این زمینه آشنایی و مهارتی ندارد می تواند خیلی سخت باشد و بهتر است که از افراد متخصص شرکت خدماتی لوله بازکنی دکتر لوله کمک گرفته شود.

که البته لوله ها هم به دلایل مختلف امکان ترکیدگی دارند که می تواند ناشی از خوردن ضربه های شدید و چکشی به لوله ها باشد و یا حتی ضربه های شدید به دیوار، تمام شدن عمر لوله ها و رسیدن تاریخ انقضای لوله ها باشد، تنظیمات لوله کشی ها و مسیر هایی که برای ساخت لوله ها است در جای مناسبی نباشند، هم چنین از همه مهم تر در هنگام ساخت ساز از لوله های مرغوب و با کیفیتی ساخته نشده باشد که در اخر باعث نشتی و ترکیدگی می شود.
همه ی این موارد علت های نشتی است که اگر این نکات را رعایت کنیم این امکان نشتی ایجاد نمی شود ولی اگر ایجاد شد استفاده از دستگاه های مخصوص با دقت بالا کار ساز بوده و به راحتی تشخیص داده می شود.

علت نشتی لوله های اب

چگونه نشتی آب را پیدا کنیم

 نشتی لوله آب ،با کوچک ترین سوراخ آب شروع خواهد شد  در این زمان حتی بستن شیرهای آب ساختمان هم فایده ای ندارد و  باز هم آب در جریان است و کنتور در حال چرخیدن میباشد. اگر به صورت ناگهانی یک دوره قبض آب زیاد شود باید  احتمال  اینکه لوله ای در ساختمان نشتی دارد را بدهیم.

تمامی شیرهای آب ورودی به ساختمان بسته شود و بعد کنتور مشاهده گردد و عدد آن  یادداشت شود  و سپس پس از دو ساعت که هیچ آبی را باز نکرده به سراغ کنتور رفته و آن چک شود اگر عدد افزایش پیدا کند قطعاً لوله های  آب نشتی خواهد داشت.

اگر لوله کشی آب ساختمان به صورت توکار باشد ممکن است  با نشتی لوله آب به مرور زمان آب به داخل دیوار نفوذ پیدا خواهد کرد و باعث ایجاد کپک و قارچ بر روی دیوار خواهد شد.

ممکن است  آب به داخل دیوار سقف و کف زمین نفوذ کند و باعث ایجاد شکم زدگی شود.

اگر لوله کشی ساختمان از کف انجام شده باشد قطعاً هنگامی که لوله آب با نشتی  همراه می‌ شود نم و رطوبت را شما نخواهید دید و اما  واحد پایین می تواند این نم  را مشاهده کند اگر این مشکل حل نشود امکان اینکه گچ سقف طبقه پایین تخریب شود وجود دارد.

چگونه نشتی آب را پیدا کنیم

چکه کردن شیر اهرمی در بخش‌های مختلف از شیرآلات اتفاق می‌افتد که از چکه کردن شیر آب و از محل اتصال شیر به لوله کشی تا نشت آب از زیر دست های هرمی یا کل شیرالات می باشد و ممکن است نشتی آب اتفاق بیافتد.

علت چکه کردن شیر آب در بخش های شیرآلات متفاوت بوده و برای از بین بردن این نشتی باید از راه حلی مناسب کمک گرفت. ابتدا باید محل دقیق چکه کردن شیر اهرمی را پیدا کرد و با توجه به دلیل چکه شیر آب، راه حل مناسبی را برای از بین بردن این نشتی و چکه کردن انتخاب کرد.

ثبت سفارش انلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
تماس مستقیم با کارشناس